جلب مشارکت سازمان های مردم نهاد برای رفع مشکلات اجتماعی در مناطق آزاد

۱۳۹۸/۰۴/۲۶ - ۱۰:۲۵:۵۸
کد خبر: ۸۷۲۱۷۷
مدیر فرهنگی، هنری و اجتماعی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: توسعه مشارکت های محلی و اجتماعی در مناطق آزاد می تواند ضعف ها و مشکلات اجتماعی و فرهنگی در این مناطق را برطرف کند.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان؛ علی حسنلو در هجدهمین نشست معاونان و مدیران فرهنگی،‌ اجتماعی و گردشگری سازمان مناطق آزاد کشور در منطقه آزاد ماکو گفت: سازمان های مردم نهاد زمینه های لازم برای آشنا شدن مردم با وظایف خود را ایجاد کنند و فعالیت های فرهنگی و اجتماعی می توانند نقش موثری در نهادینه ساختن این امر داشته باشند.

او با اشاره به اینکه سازمان‌های مردم ‌نهاد نقشی‌ تعیین‌کننده در حوزه فرهنگ و مسائل اجتماعی برعهده دارند ادامه داد:‌ این نقش و جایگاه سه ویژگی بارز شامل «غیر انتفاعی»، «داوطلبانه» و «غیر سیاسی» بودن دارد. ‌این ویژگی ها باعث شده‌اند فعالیت‌های سازمان‌های مردم‌ نهاد در زمینه فرهنگ و اخلاق شهروندی در سطح جامعه ارتقاء یابد. 
حسنلو از عزم معاونت فرهنگی، گردشگری و صنایع خلاق دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی برای بهره مندی از ظرفیت ویژه سازمان های مردم نهاد، سمن ها و اجتماعات محلی در مناطق آزاد خبر داد و گفت: سازمان های مردم نهاد، حلقه ارتباطی مناسبی میان نهادهای دولتی و جامعه هستند و مشارکت مردمی را با خود همراه می کنند. 
او اظهار داشت: اگر در مناطق آزاد در زمینه های فرهنگی هزینه های بسیاری می شود ولی بهره مندی و بازدهی چندان مطلوبی ندارد به دلیل عدم استفاده از ظرفیت های مردمی و مشارکت های اجتماعی است. 
هجدهمین نشست معاونان و مدیران فرهنگی،‌ اجتماعی و گردشگری سازمان مناطق آزاد کشور در منطقه آزاد ماکو در حال برگزاری است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز