تا پایان فصل گرما رخ خواهد داد؛

آمادگی کامل یگان حفاظت منابع طبیعی استان

۱۳۹۸/۰۴/۲۶ - ۱۱:۴۲:۵۰
کد خبر: ۸۷۲۲۴۳
آمادگی کامل یگان حفاظت منابع طبیعی استان
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان از اعلام آمادگی کامل اکیپ های امداد طبیعت منابع طبیعی استان تا پایان فصل گرما خبر داد .

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان؛ امید ذاکری با اشاره به احتمال وقوع آتش سوزی در عرصه های منابع طبیعی افزود: امداد مرتع و جنگل منابع طبیعی هرمزگان "تا پایان فصل گرما در راستای پیشگیری و مقابله با حریق در حالت آماده باش کامل قرار دارند.

وی  با اشاره به کاهش خسارتهای ناشی از حریق به عرصه های طبیعی در سال جاری گفت : بر اساس برنامه ریزی های انجام گرفته با مدیریت بحران استانداری ،فرمانداری‌ها،بخشداری ها، دهیاریها ،مردم و سازمان های مردم نهاد  برای مواجه با آتش سوزی در عرصه های طبیعی استان ، خوشبختانه آتش سوزی ها نسبت به سالهای قبل کاهش چشمگیری داشته است . 

مدیر کل منابع طبیعی هرمزگان گفت : حضور به موقع  نیروهای منابع طبیعی و نیز همکاری بینظیر مردم محلی و دوستداران طبیعت سبب  اقدام بموقع در اطفاء آتش سوزی های بوقوع پیوسته در عرصه ها بوده است .

ذاکری  ضمن هشدار جدی به عوامل ایجاد حریق در سطح عرصه های منابع طبیعی هرمزگان افزود : بر اساس ماده 47 قانون حفاظت و بهره برداری از جنگلها،مراتع و آبخیزداری کشور ، آتش زدن جنگلها و مراتع به عنوان جرمی عمومی و غیر قابل بازگشت عنوان شده و به موجب این ماده قانونی مرتکبان به این عمل علاوه بر پرداخت جزای نقدی به حبس از سه ماه تا دو سال محکوم خواهند شد.

 

نظر شما