سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان خبر داد:

توجه ویژه و همگانی به ترویج فرهنگ ازدواج آسان

۱۳۹۸/۰۴/۲۹ - ۰۸:۲۷:۴۹
کد خبر: ۸۷۳۰۹۸
توجه ویژه و همگانی به ترویج فرهنگ ازدواج آسان
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت: ترویج فرهنگ ازدواج آسان در جامعه از اهمیت بسزایی برخوردار است که نیاز به توجه و اهتمام ویژه دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان؛ دکتر عباس میرزاد در مراسم اهدای 49 جهیزیه با همکاری کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) و اداره کل تبلیغات اسلامی استان، ضمن تشکر از بنیاد احسان و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، افزود: خداوند متعال در قرآن کریم می فرمایند، «در انجام کارهای خیر از یکدیگر سبقت بگیرید و با انجام اعمال شایسته غفران و بخشش الهی را برای گناهان خود فراهم سازید»، بنابراین بر تک تک ما مسلمانان واجب است با توجه به آیات قرآنی و تاکید خداوند متعال نسبت به انجام کارهای خیر از هیچ تلاشی دریغ نکنیم.

وی اضافه کرد: ازدواج یک سنت حسنه و از سنت‌های پیامبر گرامی اسلام (ص) است.

میرزاد بر آسان گرفتن خانواده‌ها در امر مقدس ازدواج برای جوانان تاکید کرد و گفت: متاسفانه در برخی خانواده‌ها برای ازدواج جوانان سخت‌گیری‌هایی وجود دارد که برپایی این‌گونه مراسمات فرهنگ یک ازدواج آسان را برای جوانان به دور از هر گونه تجملاتی فراهم می‌کند.

وی تصریح کرد: با فراهم‌ کردن زمینه‌های ازدواج به دور از هر گونه تجملات امروزی مشکلات اقتصادی آنان نیز برطرف می‌شود.

وی  تهیه اقلام مورد نیاز زندگی زوج‌های جوان را یکی از اقدامات ارزنده‌ای دانست که در نظام مقدس اسلامی کشورمان با در نظر گرفتن اولویت و میزان نیازمندی به آنان اهدا می‌شود.

میرزاد تاکید کرد: یکی از اهداف اصلی چنین برنامه هایی ترویج فرهنگ ازدواج آسان در جامعه و سوق دادن مردم به سمت و سوی این امر مقدس است.

وی اظهار امیدواری کرد؛ که این حرکت‌های پسندیده بتواند الگویی برای دیگر سازمان‌ها باشد و برگزاری این گونه مراسمات بتواند در زمینه کاهش سن ازدواج نقش موثری داشته باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز