پروژه های آبخیزداری با پیشرفت خوبی در حال اجراست

۱۳۹۸/۰۴/۲۹ - ۰۸:۳۵:۲۲
کد خبر: ۸۷۳۱۰۶
معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و ابخیزداری هرمزگان گفت: پروژه های آبخیزداری هرمزگان با هدف جلوگیری از فرسایش خاک و وقوع سیلاب در 40 حوزه ابخیز هرمزگان در حال اجراست.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان؛ ابرهیم جعفری تختی نژاد گفت: اعتبار این پروژه ها شامل عملیات مکانیکی و بیومکانیکی و بیولوژیک از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی و استانی در سال جاری تامین شده است.

وی افزود: احداث این پروژه ها در هرمزگان به منظور جلوگیری از فرسایش خاک و هدر رفت آب و حفظ پوشش گیاهی و تقویت خاک ضروری است.

تختی نژاد تاکید کرد: اعتبارات آبخیزداری امسال این استان نسبت به سال گذشته افزایش قابل توجهی یافته و این رقم کار قابل توجهی می طلبد.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و ابخیزداری هرمزگان گفت: با توجه به نقش اجرای پروژه‌های آبخیزداری در جلوگیری از فرسایش خاک، وقوع سیلاب، کاهش منابع آب زیرزمینی و هدررفت سرمایه‌های ملی، اجرای هر پروژه آبخیزداری در استان منجر به افزایش سطح سفره آب‌های زیر زمینی و پیشگیری از فرسایش خاک و اراضی مستعد کشاورزی خواهد شد.

تختی نژاد با اشاره به اجرای طرح‌های آبخیزداری در 40 حوزه استان گفت: وقوع سیلاب‌های اوایل امسال در کشور ضرورت اجرای این طرح‌ها را بیش از گذشته ضروری کرده و باید این موضوع جدی گرفته شود.

وی اظهار داشت: از مهم‌ترین خطراتی که استان را به دلیل بی‌توجهی به حوزه آبخیزداری تهدید می‌کند از بین رفتن غنای خاک در بخش زراعت و کشاورزی است که می‌تواند بازدهی در این بخش را با چالش روبرو کند.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و ابخیزداری هرمزگان همچنین با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در اختصاص اعتبارات مناسب از صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح‌های آبخیزداری افزود: با جذب این اعتبارات باید زمینه را برای مهار آب‌های سطحی و عملیات آبخیزداری اعم از بیولوژیکی، مکانیکی و بیومکانیکی در سراسر استان فراهم کرد.

 

نظر شما