نفت ستاره خلیج فارس، حامی منطقه حفاظت شده گنو

۱۳۹۸/۰۴/۲۹ - ۱۱:۵۸:۳۸
کد خبر: ۸۷۳۲۹۹
نفت ستاره خلیج فارس، حامی منطقه حفاظت شده گنو
مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس، چرایی و چگونگی اجرای مفاد تفاهم‌نامه همکاری بین این شرکت و اداره کل حفاظت محیط زیست استان هرمزگان در راستای حفاظت از منطقه حفاظت شده‌ی «گنو» را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان؛ «محمدعلی دادور» درباره چرایی امضای تفاهم‌نامه همکاری بین اداره کل حفاظت محیط زیست استان هرمزگانو شرکت نفت ستاره خلیج فارس، گفت: با توجه به ضرورت اجرای اصل پنجاهم قانون اساسی و همگانی بودن وظیفه حفاظت از محیط زیست ودر راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی خود،به صورت داوطلبانه با امضای تفاهم نامه ای حفاظت از ذخیره‌گاه زیست‌کره «گنو» را بر عهده گرفتیم.

وی این اقدام را سبب ارتقا شاخص‌های زیست‌محیطی استان و حفاظت از گونه‌های طبیعی و جانوری این منطقه عنوان کرد و افزود: توسعه همکاری‌های آموزشی-تحقیقاتی در راستای حفظ محیط‌زیستگنو را نیز متقبل شده‌ایم و با بهترین کیفیت آن را انجام خواهیم داد.

مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس ادامه داد: مشارکت در اجرای برنامه حفاظت از گونه‌های در معرض خطر، استفاده از روش‌های نوین حفاظتی در منطقه، اجرای طرح احیاء پوشش گیاهی منطقه و اقدامات مشترک در زمینه تامین منابع زیستی حیات وحش رادر دستور کار قرار داده‌ایم.

ویهمکاریدر راستای انجام اقدامات پیشگیرانه به منظور جلوگیری از وقوع و امدادرسانی در صورت بروز حریق در این منطقه رااز دیگر تعهدات شرکت نفت ستاره خلیج فارس ذکر کرد و بیان داشت: کمک به اجرای طرح‌های پژوهشی و تحقیقاتی، ارتقا و گسترش فرهنگ زیست‌محیطی جوامع محلی،انجام برنامه مشترک آموزشیو همکاری به منظور جلب مشارکت جوامع محلی و سازمان‌های مردم نهاد را نیز پیگیری خواهیم کرد.

دادور استفاده از فضاهای آموزشی مشترک را نیز مورد تاکید قرار داد و افزود: چنان دستگاه‌ها بتوانند از ظرفیت‌های یکدیگر استفاده کنند سبب رشد متقابل و بهبود سطح خدمات رسانی به مردم خواهد شد.

وی در پاسخ به این پرسش که سازوکار اجرایی این تفاهم نامه به چه صورت خواهد بود، گفت: به منظور اجرای بهینه این تفاهم نامه کارگروه اجرایی متشکل از نمایندگان ثابت و تام الاختیار طرفین تشکیلشده است که این کارگروه وظیفه برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر فعالیت‌های مشترک و سایر موارد را برعهده خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس اظهار داشت: این کارگروه حداقل هر سه ماه یکبار تشکیل جلسه می‌دهد و گزارش پیشرفت کار به مقامات دو دستگاه ارائهخواهد شد.

وی ضمن بیان این که تفاهم نامه بین شرکت نفت ستاره خلیج فارس و اداره کل حفاظت محیط زیست هرمزگان از تاریخ امضا به مدت دو سال معتبر خواهد بود و با توافق طرفین تمدید می‌شود، افزود: امیدواریم این اقدام نیز بتواند برگ زرین دیگری در کارنامه‌ی پرافتخار شرکت نفت ستاره خلیج فارس در حوزه‌ی مسئولیت های اجتماعی به یادگار بگذارد و شاهد توسعه‌ی متوازن هرمزگان و بالندگی هر روزه میهن عزیزمان باشیم.

گفتنی است تفاهم نامه حفاظت از ذخیره‌گاه زیست‌کره «گنو» چندی پیش به امضای «حبیب مسیحی تازیانی» مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان و «محمدعلی دادور» مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس رسید.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز