آموزش ارزیابی عوامل شیمیایی در محیط کار ویژه کارشناسان بهداشت حرفه ای

۱۳۹۸/۰۴/۲۹ - ۱۲:۱۷:۱۲
کد خبر: ۸۷۳۳۱۷
کارگاه آموزشی 2 روزه عوامل شیمیایی در محیط کار ویژه کارشناسان بهداشت حرفه ای شبکه های بهداشت و درمان شهرستان های تابعه و شرکتهای خصوصی ارائه دهنده خدمات بهداشت حرفه ای در سالن رازی حوزه معاونت بهداشتی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان؛ رییس گروه سلامت کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، هدف از تشکیل این کارگاه آموزشی را توانمندسازی بازرسان سلامت کار و کارشناسان بهداشت شرکتهای خصوصی ارائه دهنده خدمات بهداشت حرفه ای در زمینه ارزیابی عوامل شیمیایی در محیط کار عنوان کرد.

مهندس شاهرخ زمردی افزود: کارشناسان در این کارگاه دو روزه آموزشی با نحوه ارزیابی و تعیین حدود مجاز عوامل شیمیایی در کارگاههای دارای عوامل شیمیایی و نحوه کنترل این عامل زیان آور در محیط کار شاغلین آشنا شدند.

وی اظهار کرد: با افزایش کاربرد روز افزون مواد شیمیایی در محیط های صنعتی، مراحل تولید و آلودگی آن به انواع گازها و بخارات زیان آور، مانند سرب، کروم، واینیل کلراید، فرمالدئید، حلال های آلی و غیره، صدها و هزاران حادثه و بیماری ناشی از عوامل شیمیایی گوناگون در گوشه و کنار جهان به وقوع می پیوندد؛ که بسیاری از آنها موجب صدمات جبران ناپذیری خواهد شد.

رییس گروه سلامت کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان خاطر نشان کرد: عوامل شیمیایی بزرگترین، مشکل صنایع است و بیشترین خسارتهای مالی، جانی و اجتماعی (حـوادث، مسـمومیتها و بیماریهای حرفه ای) نیز مربوط به عوامل شیمیایی است.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز