دکتر همتی در کارگروه امور زیربنایی استان درخواست کرد:

لزوم پرورش میگو بر مبنای روش های نوین علمی

۱۳۹۸/۰۴/۳۰ - ۰۷:۴۷:۱۴
کد خبر: ۸۷۳۶۶۴
لزوم پرورش میگو بر مبنای روش های نوین علمی
استاندار هرمزگان گفت: پرورش میگو در حال تبدیل شدن به یک صنعت بزرگ و مهم در هرمزگان است و باید این کار را بر مبنای روش های نوین علمی و مبتنی بر فناوری‌های روز انجام دهیم.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان؛ دکتر فریدون همتی در نشست کارگروه امور زیربنایی استان هرمزگان با بیان اینکه طرح های پرورش میگو در هرمزگان باید از پشتوانه علمی و تحقیقاتی برخوردار باشند، عنوان کرد: مقوله آموزش فعالان حوزه پرورش میگو در هرمزگان باید به طور جدی مورد توجه قرار گرفته و در این راستا برنامه‌ریزی هایی مناسبی انجام شود.

وی ادامه داد: باید از دانش و فناوری های جدید در راستای اجرای طرح های پرورش میگو در هرمزگان بهره ببریم.

استاندار هرمزگان رعایت الزامات زیست محیطی در اجرای طرح های پرورش میگو را بسیار مهم و ضروری دانست و افزود: در این راستا باید نظارت و بازرسی منظم و مستمر از پروژه های پرورش میگو انجام و این طرح‌ها به لحاظ زیست محیطی مورد سنجش و ارزیابی قرار گیرند.

وی گفت: نیاز است آئین‌نامه‌ای جهت نظارت و بازرسی از پروژه های پرورش میگو در شروع اجرای طرح و همچنین در طول فعالیت و تولید میگو تدوین شود.

همتی تصریح کرد: پرورش میگو در حال تبدیل شدن به یک صنعت بزرگ و مهم در هرمزگان است و باید این کار را بر مبنای روش های نوین علمی و مبتنی بر فناوری‌های روز انجام دهیم.

استاندار هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه باید گروه‌های کاری در زیرمجموعه کارگروه زیربنایی استان برای بررسی واگذاری اراضی جهت اجرای پروژه‌های مختلف تشکیل شود، اظهار داشت: دستگاه های اجرایی نیز پروژه‌های مربوط به حوزه خود را پس از واگذاری زمین به طور منظم تحت نظارت و ارزیابی قرار دهند و روند اجرای پروژه ها را بررسی کنند.

 

نظر شما