کافرمایان حق بیمه کارگران را نادیده نگیرند

۱۳۹۸/۰۵/۰۲ - ۰۸:۵۰:۴۹
کد خبر: ۸۷۵۳۲۴
حمید جهانگیری فرماندار حاجی آباد در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان با ابراز خرسندی از تشکیل این جلسه و بررسی مشکلات و مطالبات کارگران و گلخانه داران اظهار داشت: در شرایط تحریم کشور همه باید دست به دست هم دهیم تا مردم دغدغه اشتغال و معیشت را نداشته باشند.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان؛ جهانگیری افزود: رویکرد دولت حمایت از کارفرمایان  و سرمایه گذاران است ، در شهرستا حاجی آباد نیز با همین رویکرد از سرمایه گذاران بخش کشاورزی در جهت رونق تولید حمایت شد و در حال حاضر بیشترین اشتغال شهرستان در حوزه کشاورزی ایجاد شده است.

فرماندار حاجی آباد گفت: در راستای ایجاد اشتغال و توسعه کشاورزی ، در 2 سال اخیر سطح زیر کشت گلخانه ها با هدف صرفه جویی در آب، افزایش درآمد و ایجاد اشتغال  بالغ بر 130 هکتار به بهره برداری رسید و طرح های جدید نیز در دست اقدام است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جنگ اقتصادی دشمن علیه کشور عنوان کرد: در این شرایط نباید به دنبال سود و منفعت کلان  شخصی باشیم و باید هوای قشر کارگر را داشت.

جهانگیری در خصوص توانمندسازی کارگران در کارگاه های تولید یادآور شد: هم بخش دولتی و هم بخش خصوصی باید هزینه ای را برای آموزش کارکنان و کارگران در جهت بهره وری بالاتر در نظر بگیرند.

رییس کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان تاکید کرد: ادارات جهاد کشاورزی و فنی و حرفه ای آموزش های لازم را به کشاورزان و علاقه مندان متقاضی کار در این حوزه بدهند.

وی در خصوص کمبود نیروی کار برای کار در گلخانه ها گفت: همه ما  ضمن تلاش در شناسایی افراد بیکار و جویای کار ، سعی کنیم فرهنگ کار  را ایجاد کنیم و دستگاه های فرهنگی در این راستا پای کار باشند.

فرماندار حاجی آباد در بیان دغدغه کارگران در خصوص حق بیمه عنوان کرد: کارفرمایان از مزایای تامین اجتماعی و مشوق های نهادهای حمایتی در بیمه کردن کارگران استفاده کنند و ضمن اینکه برای کارگاه های با کارگر زیاد به دنبال رایزنی برای کاهش معافیت ها در این خصوص هستیم .

جهانگیری در پایان اولویت کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان را به کارگیری نیروهای بومی در کارگاه های تولیدی خواند و افزود: به همه دستگاه های ذیربط ماموریت داده می شود که با شروع فصل کار کشاورزی نظارت کنند که از نیری کار اتباع بیگانه استفاده نشود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز