مدیرکل فنی و حرفه در جمع خبرنگاران مطرح کرد:

مهارت موضوعی کلیدی و‌مهمی است

۱۳۹۸/۰۵/۰۲ - ۱۰:۳۲:۵۴
کد خبر: ۸۷۵۴۰۰
اسما کریمی صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بازار کار آینده بازار مهارتی خواهد بود، افزود: لزوم ایجاد نهضت مهارت آموزی در استان احساس می شود و شعار هر هرمزگانی یک مهارت در هرمزگان بایستی تحقق پیدا کند.
به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان؛ به گفته وی، ۳۱ تیرماه به عنوان مهارت آموزی در مدارس و دانشگاهها نام‌گرفته است.

این مسوول بیان داشت: در یازده مرکز  اموزش فنی و‌حرفه ای ، ۱۵۷ اموزشگاه ازاد ، ۳مرکز جوار کارگاهی، ۹ مرکز فنی و حرفه ای در دهستانها آموزش های فنی و حرفه ای در استان هرمزگان در حال انجام می باشد.

وی با اشاره به اینکه اموزش ها در حوزه های کشاورزی فنی و خدمات و فرهنگ و هنر ارایه می شود، خاطرنشان کرد: ۱۲ هزار نفر در مراکز آموزشی سطح استان در ۴ ماهه نخست سال جاری در حال آموزش هستند.

کریمی تصریح کرد: در سال گذشته ۴۰ هزار نفر در آزمون های فنی و حرفه ای شرکت کردند که ۲۵ هزار نفر موفق به دریافت گواهینامه شدند.

مدیرکل فنی و حرفه ای طرح مهارت آموزی در محیط کار، طرح آموزش سربازان وظیفه ، توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در سکونتگاه های غیررسمی، طرح ایران مهارت ، طرحهای آموزشی روستایی در قالب نیازسنجی متناسب با طرحهای روستایی اجرا می شود.

کریمی، طرح ایران مهارت با همکاری آموزش و‌پرورش سال گذشته ۲ هزار نفر از دانش آموزان در مدارس استان هرمزگان آموزش دیدند، مقاطع ششم، هفتم و هشتم در این طرح در رشته هایی نظیر برق ، تاسیسات، صنایع ، پوشاک تعمیرات خودرو و طلا سازی و ... شرکت می کنند.

 

به گفته وی، در دانشگاه های پیام نور، سما، هرمزگان و دانشگاه آزاد قشم مراکز جوار دانشگاهی  تاسیس شد که تعداد ۱۰۰ نفر از دانشجویان در ۳ ماهه اول سالجاری مهارتهای آموزشی را دیدند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای هرمزگان همچنین از تاسیس ۲ مرکز جوارکارگاهی در سال جاری در مجتمع کشتی سازی فراساحل و مجتمع پترو صنعت نیز خبر داد.

کریمی اعلام داشت: در رشته سیستم های تحت شبکه یکی از جوانان هرمزگانی به‌نام پارسا یوسفی به عنوان تنها نماینده کشور از استان هرمزگان به مسابقه جهانی کازان روسیه در ۲۸ مردادماه سال جاری اعزام می شود که افتخاری بزرگ برای استان می باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز