به همت مدیریت امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم :

تغییر الگوی کاشت در راستای ارتقاء کیفیت طراحی فضای سبز قشم

۱۳۹۸/۰۵/۰۳ - ۱۰:۰۱:۰۷
کد خبر: ۸۷۵۹۲۴
مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم از تغییر الگوی کاشت به منظور ارتقاء سطح کیفی طراحی های فضای سبز جزیره خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان؛  رمضانعلی شورابی با اعلام این خبر اظهار داشت: ایجاد تنوع و تغییر در طراحی با بهره گیری از نیروی مبتکر و فناوری های نوین به منظور توسعه و بهبود محوطه سازی و طراحی فضای سبز جزیره، یکی از اولویت های این مدیریت می باشد.

وی با تاکید بر لزوم تغییرات جدی در منظرسازی شهری و ایجاد چشم اندازهای مناسب افزود:  این تحول مقدمه ساز داشتن شهر و شهروندانی بانشاط است.

مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم از ارتقاء کیفیت طراحی فضای سبز و بهبود وضعیت محیط زیست به عنوان یکی از اهداف این مدیریت یاد کرد و گفت:  به همین منظور برای نخستین بار از نوار های جدا کننده 100 درصد قابل بازیافت، با کارایی بالا و طولانی، جهت بهبود طراحی و معماری فضای سبز، استفاده شد.

به گفته شورابی، این جدا کننده های پلی اتیلنی برای مصرف در پروژه های محوطه سازی، کیفیت مطلوب و دوام بالایی داشته و جداسازی باغچه های چمن از دیگر  مناطق کاشت را به راحتی انجام می دهد.

وی ادامه داد: این جداکننده ها همچنین مانع مخلوط شدن مالچ و سنگ با گونه های گیاهی به ویژه گل های فصلی می شوند و جدا سازی دستی را به حداقل می رسانند.

مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم خاطر نشان کرد: با توجه به گرمای هوا و کاهش توانایی آب و هوای جزیره در کاشت و نگهداری از گل های فصلی، این مجموعه با استفاده از مالچ های رنگی به سمت ایجاد فضای سبز با منظر خشک می رود تا ضمن پایین آوردن هزینه های حفظ و نگهداری عرصه های فضای سبز، همچنان منظر سبز شهری حفظ شده و زیبا به نظر برسد.

 

نظر شما