فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان خبر داد:

توقیف خودروی حامل ادوات صید مخرب و غیر مجاز

۱۳۹۸/۰۵/۰۵ - ۱۰:۴۶:۰۰
کد خبر: ۸۷۶۶۰۹
توقیف خودروی حامل ادوات صید مخرب و غیر مجاز
فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان با اشاره به تشدید برخوردهای یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان با روش های صید مخرب و غیر اصولی ترال از توقیف یک دستگاه خودروی کامیون حامل ادوات صید مخرب ترال و غیر مجاز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان؛ سرهنگ حسن آزادی با اشاره به  اینکه این کشفیات در راستای اجرای سیاست های شیلات هرمزگان به منظور صید پایدار، حفظ ذخایر و صیانت از حقوق‌صیادان مجاز بوده است گفت: خوشبختانه پایگاه حفاظت منابع آبزیان شهرستان قشم موفق به توقیف یک کامیون حامل 20عدد تخته ترال با زنجیرهای مروبطه و دستگیری یک نفر متهم در همین راستا شدیم.

وی افزود: توقیف بیش از 850 طاقه تور منوفلامنت غیر مجاز، 65جفت تخته ترال،55طاقه تور غیر مجاز متفرقه، توقیف 67 فروند شناور غیر مجاز ،دستگیری 100 نفر متهم، و همچنین کشف حدود سه تن انواع آبزی صید شده به روش غیر مجاز تنها بخشی از اقدامات یگان حفاظت منابع آبزیان در چهار ماهه نخست امسال بوده است.

آزادی خاطر نشان شد در همین راستا 50 فروند شناور متخلف صیادی به علت عدم رعایت محدوده صیدو همراه نداشتن گواهینامه های دریانوردی و ایمنی و ... به کمیسون تخلفات استان معرفی شدند.

وی تصریح کرد: بدون شک کنترل و ممانعت صید غیر مجاز نیازمند همکاری بیش از پیش صیادان، تعاونی های صیادی و سایر ارگان های ذی ربط برای حفظ این سرمایه ملی ضروری است.

فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان پیشگیری از بروز جرایم و کشف آن، دستگیری متخلفان و متجاوزان از قانون حفاظت و بهره‌برداری از منابع آبزی، جلوگیری از صید، حمل و تحویل گیری فراوری و عرضه آبزیان بدون مجوز، کنترل خروج و ورود شناورهای صیادی و بازرسی آنها، تشکیل پرونده قضایی و اعزام متخلفان صید صیادی به محاکم قضایی را از جمله ماموریت‌های اصلی این یگان برشمرد.

سرهنگ آزادی ضمن تقدیر وتشکر از فرماندهی محترم دریابانی استان،همکاری مردم و مسوولان از مردم شریف استان هرمزگان به ویژه جامعه شریف صیادی درخواست کرد تا هرگونه تخلفات صید غیر مجاز آبزیان را به شماره تلفن07633331413 ستاد خبری فرماندهی یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان اعلام کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز