هم افزایی شیلات و بسیج دریایی برای رفع مشکلات صیادان

۱۳۹۸/۰۵/۰۷ - ۱۱:۲۷:۳۳
کد خبر: ۸۷۷۷۵۵
هم افزایی شیلات و بسیج دریایی برای رفع مشکلات صیادان
نشست هم اندیشی معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان با مسئولان بسیج دریایی که با حضور مدیر عامل اتحادیه های سراسری صیادی کشور برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان در این نشست با اشاره به  اینکه ایجاد اشتغال، توسعه اقتصادی، ارز آوری، افزایش صادارات غیرنفتی بخشی از دستاوردهای صیادی در این استان به شمار می رود ،گفت: حدود حدود 30هزار خانوار به صورت مستقیم از صید و صیادی در استان هرمزگان ارتزاق می کنند که نشان از اهمیت صید و صیادی دارد.

محمد جانوانمرد با بین اینکه در صورتی که صید غیر اصولی و بدون مجوز در خلیج فارس ادامه یابد، ذخایر آبزیان تحت فشار قرار می‌گیرند گفت: به همین منظور،شیلات هرمزگان،بسیج دریایی و  اتحادیه ها و تعاونی های صیادی استان باید تعامل بیشتری با یگان حفاظت منابع شیلات برای کاهش فشار بر ذخایر آبزیان داشته باشند.

وی با بیان اینکه توسعه بهره برداری پایدار از ذخایر فانوس ماهیان به عنوان گنج پنهان دریای عمان در عمق بالای ۲۰۰ متر از جمله برنامه‌های اقتصاد مقاومتی شیلات است تصریح کرد: ادامه آبزی پروری در کشور وابسته به صید فانوس ماهیان است و کارخانه های تولید غذای آبزیان به شدت نیازمند تداوم آن هستند.

جوانمرد گشت مشترک دریایی در راستای حفاظت از منابع آبزیان،ارتقای آموزش های صیادی و دریانوردی طبق کنوانسیون های دریانوردی، اهمیت به سخت و زیانبار بودن شغل صیادی،ترویج روش های صید اصولی و ادوات صید استاندارد و ... را از اهم موارد مطرح شده در این نشست خواند.

وی یکی از مهمترین مصادیق در راه‌اندازی بسیج دریایی را  وجود ظرفیت سپاه دریایی درحمایت وتسهیل گری ازمشکلات مردم خواند و گفت: بسیج دریایی ضرورتی لازم است  که منجر به استفاده بهتر از ظرفیت و توان مردمی در سواحل، تحت عنوان بسیج دریایی می گردد.

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز