بازدید فرماندار بندرعباس:

ضرورت تامین برق مورد نیاز فاز دوم آب شیرین کن بندرعباس

۱۳۹۸/۰۵/۰۸ - ۰۹:۵۲:۲۸
کد خبر: ۸۷۸۲۳۸
فرماندار بندرعباس در بازدید از آب شیرین کن یکصد هزار مترمکعبی، این پروژه را پروژه ای در نوع خود بی نظیر در سطح کشور دانست و گفت: با توجه به کاهش شدید منابع آب زیرزمینی حرکت به سمت تکنولوژی شیرین سازی آب دریا برای تامین آب مورد نیاز شهرهای ساحلی یک ضرورت است.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، عزیزاله کناری زاده افزود: با توجه به اینکه طول سواحل در استان دو هزار و 240 کیلومتر است،  انتظار می رود از این ظرفیت جهت تامین آب مورد نیاز شهرهای مختلف استان استفاده شده وایجاد تاسیسات آب شیرین کن ها صرفا در غرب بندرعباس متمرکز نشود.

وی در ادامه به مشکلات جدی تامین آب در برخی روستاها اشاره کرد و گفت: نگران تامین آب در روستاها هستیم چرا که در برخی از آن ها تخلیه شده اند و اولین آسیب آن ایجاد حاشیه نشینی است که خود آسیب هایی را در بخش اجتماعی ، تولید و کشاورزی به دنبال خواهد داشت.

فرماندار بندرعباس ضمن قدردانی از مجموعه آبفای استان و سرمایه گذار بخش خصوصی آب شیرین کن یکصد هزار مترمکعبی بندرعباس، گفت: تجربه خوب سرمایه گذاری در بخش شیرین سازی آب دریا می تواند در توسعه بیشتر این صنعت در استان موثر باشد. وی همچنین تصریح کرد: کماکان آمادگی کامل برای هماهنگی و همکاری با سرمایه گذار بخش خصوصی به منظور رفع برخی مشکلات مطرح شده را داریم.

افزایش ظرفیت در مدار بهره برداری آب شیرین کن به 40 هزار مترمکعب

در ادامه، معاون نظارت بر بهره برداری آبفای استان با بیان اینکه آب شیرین کن یکصدهزار مترمکعبی شهر بندرعباس نیاز آبی این شهر را به منابع آب سطحی و زیرزمینی کم می کند، اظهار داشت: در حال حاضر اولویت اول ما افزایش ظرفیت در مدار بهره برداری این آب شیرین کن است.

علاء امیریان نژاد گفت: در حال حاضر ظرفیت در مدار بهره برداری آب شیرین کن بندرعباس 20 هزار مترمکعب در شبانه روز است که براساس برنامه پیش بینی شده تا پایان مهرماه امسال به 40 هزار متر مکعب در شبانه روز افزایش می یابد و تلاش داریم تا پایان امسال نیز 60 هزار متر مکعب وارد مدار بهره برداری شود.

وی افزود: مشکل عمده ما در بحث تامین برق مورد نیاز جهت افزایش ظرفیت آب شیرین کن به 40 هزار مترمکعب است که طبق توافق با شرکت برق منطقه ای استان در صورت تامین برق (یک مگا وات)، این افزایش ظرفیت را خواهیم داشت.

به گفته وی؛ در حال حاضر برق مورد نیاز این پروژه از شرکت نفت ستاره تامین می شود که این روند برای اجرای فاز دوم پروژه (افزایش ظرفیت پروژه به 40 هزار مترمکعب) امکان پذیر نیست و برق مورد نیاز برای اجرای آن از خط هوایی پست بوستانو تامین خواهد شد اما تا قبل از ایجاد خط هوایی برق ( تمامی پاورهای این خط خریداری شده است)، ضروریست توافق تامین برق با شرکت برق منطقه ای(نیازیک مگاواتی) صورت گیرد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز