دکتر همتی:

مراحل پرورش میگو به شکل ساماندهی شده و هدفمند انجام شود

۱۳۹۸/۰۵/۰۹ - ۰۸:۵۷:۴۳
کد خبر: ۸۷۸۷۳۱
مراحل پرورش میگو به شکل ساماندهی شده و هدفمند انجام  شود
استاندار هرمزگان گفت: باید به دنبال استفاده از روش های ابتکاری و جذب سرمایه‌گذاری مردمی و بخش خصوصی جهت رونق اقتصادی باشیم.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، دکتر فریدون همتی در نشست کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان هرمزگان خواستار تجزیه و تحلیل دقیق آمار اشتغال و نرخ بیکاری ارائه شده برای استان هرمزگان در فصل بهار سال جاری شد و بیان داشت: با استفاده از ظرفیت و همکاری دانشگاه های استان یک گروه کاری با حضور افراد متخصص در این خصوص تشکیل و به تحلیل آمار ارائه شده از سوی مرکز آمار در زمینه نرخ بیکاری در هرمزگان بپردازد.

وی در ادامه به ظرفیت های متعدد اقتصادی و سرمایه گذاری در هرمزگان اشاره کرد و افزود: در حوزه کشاورزی و شیلات ظرفیت های بزرگی در این استان وجود دارد.

استاندار هرمزگان تصریح کرد: با همکاری شرکت شهرک‌های کشاورزی ایجاد زیرساخت ها در ۲۰ هزار هکتار از اراضی مستعد پرورش میگو در هرمزگان هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی شده و به موازات آن آموزش متقاضیان بومی و ساماندهی این افراد در قالب تعاونی ها جهت مشارکت در طرح های پرورش میگو انجام می شود.

همتی اظهار داشت: در کنار آن از سرمایه گذاران عمده نیز جهت فعالیت در پروژه های پرورش میگو در هرمزگان استفاده می شود.

وی گفت: تمامی مراحل اجرا، واگذاری اراضی و فعالیت پرورش میگو در هرمزگان به شکل ساماندهی شده و هدفمند انجام می شود و محور و اولویت ما استفاده از نیروها و متقاضیان بومی است.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: آماده‌سازی ۲۰ هزار هکتار اراضی پرورش میگو در هرمزگان به بیش از دو هزار میلیارد تومان سرمایه نیاز دارد که برای این کار باید سرمایه گذاری بخش خصوصی را برای تحقق آن و ایجاد اشتغال در استان جذب کنیم.

وی تأکید کرد: باید به دنبال استفاده از روش های ابتکاری و جذب سرمایه‌گذاری مردمی و بخش خصوصی جهت رونق اقتصادی باشیم.

همتی یادآور شد: لازمه جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی و ایجاد رونق در حوزه تولید،  تسهیل فرآیندها و کاهش زمان صدور مجوزها می‌باشد که دستگاه‌های اجرایی باید در این راستا توجه و همکاری ویژه ای داشته باشند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز