مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان:

راه اندازی خط جدید تجاری در بندر "گوگسر"

۱۳۹۸/۰۵/۱۰ - ۰۸:۳۶:۲۵
کد خبر: ۸۷۹۲۳۰
راه اندازی خط  جدید تجاری در بندر گوگسر
مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از آمادگی صد درصدی این اداره کل برای فعال سازی یک بندر صادراتی جدید در منطقه گوگسر جاسک واقع در قلب سواحل مکران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان،  " اله مراد عفیفی پور" در جریان بازدید میدانی از بندر گوگسر واقع در فاصله 140 کیلومتری شرق شهر جاسک، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در کارگروه ویژه مرز استان، این بندر به عنوان یک منطقه دارای ظرفیت اقتصادی برای تعاملات تجاری با کشورهای همسایه دریای عمان و خلیج فارس مشخص شده، راه اندازی یک بندر صادراتی جدید با رعایت الزامات دیگر دستگاه های محلی و استانی در دستور کار سازمان بنادر و دریانوردی قرار گرفته است.

وی افزود: این بندر علیرغم آنکه تاکنون کاربری شیلاتی داشته، اما به لحاظ بازرگانی دارای ظرفیت های مناسبی در بحث تجارت دریایی و جذب محموله های صادراتی شهرستان های همجوار از جمله نیکشهر و زرآباد سیستان و بلوچستان است.

عفیفی پور تصریح کرد: آمادگی صد درصدی از سوی اداره کل بنادر و دریانوردی وجود دارد تا بدون هیچ گونه معطلی، اقدامات مربوط به راه اندازی خط جدید دریایی با رویکرد صادرات غیر نفتی در شهرستان جاسک را جلوتر از سایر دستگاه ها آغاز کنیم.

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان اضافه کرد: برای تحقق این مهم، تعامل دستگاه های همکار با اداره بندر در زمینه ایجاد بسترهای توسعه تجارت دریایی، ضروری است.

گفتنی است، گوگسر با برخورداری از 15 کیلومتر ساحل بکر، در امتداد کرانه دریایی بندر جاسک به سمت روستای ساحلی ونک (در مرز دو استان هرمزگان و سیستان و بلوچستان) واقع شده است.

شایان ذکر است، عمده اشتغال جمعیت 1200 نفره مجموع ساحل نشینان این منطقه در بخش های صیادی و تجارت دریایی است.  گوگسر 140 کیلومتر از شهر جاسک فاصله دارد و 60 فروند شناور سنتی لنج باری و صیادی متعلق به بومیان این منطقه است.

 

نظر شما