معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان خبر داد:

انتخاب معتمدین جامعه صیادی استان به عنوان همیار و حافظ ذخایر آبزیان

۱۳۹۸/۰۵/۱۲ - ۱۱:۲۳:۰۰
کد خبر: ۸۷۹۹۴۰
انتخاب معتمدین جامعه صیادی استان به عنوان همیار و حافظ ذخایر آبزیان
معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان در نشستی که با حضور فرمانده یگان حفاظت منابع شیلات هرمزگان،نماینده پژوهشکده اکولوژی‌خلیج فارس و دریای عمان،باحضور نمایندگان و برخی روئسای ادارات شیلات شهرستان های استان،رئیس گروه اجتماعی و رفاهی صیادان شیلات هرمزگان،تعاونی ها و نمایندگان جامعه صیادی برگزار شد از انتخاب حدود 50 نفر (در مرحله اول)از فعالان و معتمدین جامعه صیادی استان به عنوان همیار و حافظ ذخایر آبزیان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، محمد جوانمرد با اشاره به اهمیت حفظ ذخایر آبزیان در راستای صید و صیادی پایدار و اصولی گفت: حفظ و احیاء ذخایر آبزیان برای نسل آینده مهمترین وظیفه وتعهد مشترک جامعه صیادی و شیلاتی است.

‌‎وی افزود انتخاب همیار و حافظ ذخایر آبزیان در راستای  مدیریت  صید آبزیان و تلاش  برای حفظ و بازسازی و احیاء ذخایر ارزشمند آبزیان و فرهنگ سازی برای حفظ نعمت خدادادی و همکاری  وهمیاری صیادان در پشتیبانی از شیلات استان برای مبارزه با صید غیر مجاز ، عدم استفاده از ادوات غیر مجاز و مخرب و ممنوعه ، حفظ محیط زیست دریایی ، بنادرصیادی  ، سواحل و مناطق حساس  زیست محیطی  در دریا ، حفظ گونه های آبزیان کمیاب و در معرض خطر و یا دارای ممنوعیت صید صورت گرفته است.

جوانمرد، همکاری در تامین آبزیان مصرفی  مردم ،همکاری ومشارکت  در بازسازی  آبزیان و همکاری و مشارکت در حوادث غیر مترقبه و سوانح دریایی و امدادو نجات و مشارکت و همراهی  در طرح های علمی و تحقیقاتی و پژوهشی و جمع آوری آمار  و اطلاعات صید و بیومتری و حفظ کیفیت آبزیان استحصالی و تلاش برای همفکری در رفع مشکلات جامعه صیادی از دیگر اهداف تشکیل گروه همیاران و حافظان ذخایر آبزیان شیلات هرمزگان خواند.

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان فرهنگ سازی حفظ گونه های آبزیان کمیاب و در معرض خطر و یا دارای ممنوعیت صید،همفکری در رفع مشکلات جامعه صیادی از جمله بیمه های صیادی ، مشارکت در فعالیتهای آموزشی ، ترویجی و تنظیم بازار آبزیان و.. را از وظایف مهم همیاران و حافظان ذخایر آبزیان خواند.

‌‎همچنین در ادامه این نشست فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان با اشاره به اهمیت مشارکت همگانی وفرهنگ سازی گفت: بدون شک این مهم نقش بسزایی در حفظ ذخایر آبزیان خواهند داشت.

‌سرهنگ محمد حسن آزادی در این نشست با بیان اینکه صیادان همکاری و تعامل خوبی با شیلات و یگان حفاظت منابع شیلات هرمزگان داشته اند گفت: یقینا این مهم می تواند باعث ارتقای بیش از پیش این تعامل و همکاری باشد.

‎در ادامه صیادان به بیان مشکلات و خواسته های خود از تشکیل گروه همیاران و حافظان ذخایر آبزیان پرداختند و نکته قابل توجه در میان صحبت ها  انجام تخلفات صیادی توسط جامعه ای از افراد که صیاد نبوده و تنها برای سود جویی و کسب در آمد به هرقیمتی با شناورهای بی هویت  و با هر ابزار و ادواتی به دریا هجوم می آورند بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز