خبرنگاران سربازان عرصه اطلاع رسانی و مطالبه گری هستند

۱۳۹۸/۰۵/۲۳ - ۰۷:۴۷:۵۵
کد خبر: ۸۸۴۴۷۶
خبرنگاران سربازان عرصه اطلاع رسانی و مطالبه گری  هستند
آیین تجلیل از خبرنگاران شهرستان سیریک با حضور احمد جمالدینی فرماندار ، شیخ عبدالعزیز افراز امام جمعه اهل سنت شهر سیریک و جمعی از روسای ادارات در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

 به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، مصطفی کریمی زاده رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سیریک  در این مراسم گفت :امروزه با گسترش فضای رسانه ای و به میدان آمدن رسانه های مختلف مجازی و ماهواره ای با انواع خبرها ، تشخیص خبر صحیح و غلط برای مخاطبان دشوار شده است بنابراین در چنین عرصه ای تلاش برای انتشار اخبار صحیح همتی والا و عزمی جهادی می طلبد .

وی عنوان کرد : خبرنگاران سربازان عرصه اطلاع رسانی و مطالبه گری  هستند که جامعه را با حقایق و واقعیت های موجود آشنا می کنند، انعکاس و بازتاب حقایق و واقعیت ها در جامعه مرهون تلاش های بی وقفه اصحاب رسانه است .

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سیریک افزود :  بدون شک یکی از عومل پیشرفت و توسعه یافتگی هر منطقه ای به حضور موثر و فعالیت های خبرنگاران آن بستگی دارد، جامعه بدون خبرنگار اجتماع بدون روح و کالبدی است که نشاط و پویایی ندارد.

وی بیان کرد : خبرنگار و رسانه از آنجا که امانتدار جامعه در کسب، حفظ و انعکاس اطلاعات و اخبار هستند باید در راه این امانتداری از هیچ چیز دریغ نورزند.

کریمی زاده گفت : تقویت روحیه و ایجاد نشاط از مهم‌ترین وظایف خبرنگاران است و خبرنگاران شهرستان باید درایجاد همدلی و تعامل با دستگاه های اجرایی شهرستان در ایجاد تقویت و حفظ روحیه و ایجاد نشاط تعامل ویژه ای  داشته باشند .

در ادامه احمد جمالدینی فرماندار شهرستان سیریک عنوان کرد : رسالت خبرنگاران در شرایط کنونی را باید در ایجاد فضای امیدآفرینی به مردم باشد و در راستای رفع مشکلات مردم، انتقاد سازنده و صداقت را به دور از جانبداری و منافع سیاسی سرلوحه کار خود قرار دهند .

وی افزود : سالروز شهادت محمود صارمی فرصتی است تا شرایط و زمینه های رشد و گسترش حرفه خبرنگاری و روزنامه نگاری مورد توجه و بحث و بررسی قرار گیرد.

وی همچنین با اشاره به اینکه یک خبرنگار باید به واقعیت یک رویداد دست یابد و همواره گام به گام حوادث در حوزه کاری خود حرکت کند تا تحلیل هایش را به صورت کامل و رسا ارائه دهد، اظهارداشت: خبرنگار موفق همیشه در انعکاس رخدادها بی طرفانه عمل می کند چون ذات خبرنگاری مبتنی بر بی طرفی است.

جمالدینی گفت : تمامی دستگاه های اجرایی موظف هستند که گزارش های لازم در اختیار خبرنگاران جهت اطلاع رسانی به مردم صورت پذیرد .  

در ادامه خبرنگاران شهرستان به ارائه نقطه نظرات خود پرداختند و خواستار تعامل و همدلی  بیش از پیش  مدیران دستگاه های اجرایی  با خبرنگاران شدند .

در پایان از خبرنگاران شهرستان سیریک با اهداء لوح تقدیر و جوایز نقدی تجلیل بعمل آمد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز