معا‌ن صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان:

الزام تمامی صیادان صید سنتی و صنعتی به پایبندی به قوانین

۱۳۹۸/۰۵/۲۳ - ۰۹:۵۲:۴۰
کد خبر: ۸۸۴۵۴۲
معا‌ن صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان در بازدید از صید گاه های بندر عباس ،قشم تا سیریک با بیان اینکه تمامی صیادان صید سنتی و صنعتی به قوانین حفاظت و بهره برداری از منابع آبزیان جمهوری اسلامی ایران پایبند باشند گفت: رعایت این قوانین تضمین منافع خود صیادان در دراز مدت را که صاحبان اصلی دریا هستند در پی خواهد داشت.

 به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، محمد جوانمرد با بیان اینکه بازدید از صیدگاه های استان در راستای نظارت بر روند صید و ارزیابی مدیریت صید گاه ها و فعالیت های صیادی،تعامل با یگان حفاظت و‌منابع آبزیان شیلات هرمزگان،پیگیری و‌مرتفع سازی مسائل و‌مشکلات صیادان و همچنین پیگری گزارش تخلفات، صورت میگیرد تصریح کرد: خوشبختانه شاهد افزاش پایبندی به قوانین و مقررات از سوی جامعه صیادی در چند سال اخیر بوده ایم.

وی همچنین با اشاره به اجرای طرح همیاران حفظ ذخایر آبزیان در هرمزگان برای اولین بار‌گفت: بدون شک اجرای این طرح با توجه به اینکه جامعه صیادی خود ناظر بر فعالیت های صید و صیادی  است نقش مهمی در ارتقای ممانعت و پیشگیری از صید غیر مجاز و تخلفات صیادی خواهد داشت.

جوانمرد ارتقای تعامل شیلات با جامعه صیادی در راستای حفاظت از منابع آبزیان، نظارت بر اجرای قوانین صیادی و دریانوردی از سوی صیادان، تشدید در برخورد با روش‌های صید مخرب و غیر اصولی ، و ... را از اهم دیگر اهداف این بازدید خواند.

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان با اشاره به اهیمت حفاظت از منابع آبزیان برای نسل آینده بعنوان یک سرمایه ملی و موهبت الهی،تاکید نمود تمام تلاش خود را برای حفظ این امانت با همراهی جامعه بهره بردار انجام خواهیم داد.

وی ضمن تشکر از فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان و روسای شهرستان ها با توجه به پیگیری و جدیت در این خصوص عنوان نمود: بدون شک تقویت  یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان ،افتتاح دو پایگاه حفاظت منابع بزودی در شرق استان، افزایش حضور در دریا و نظارت ها، ارتقای تعامل صیادان با مجموعه شیلات هرمزگان-یگان حفاظت منابع آبزیان و نیروی دریابانی، نقش مهمی در این رابطه خواهد داشت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز