رئیس دانشگاه علوم پزشکی در دیدار با امام جمعه بندرعباس:

بهره برداری از دانشکده پرستاری در هفته دولت

۱۳۹۸/۰۵/۲۷ - ۰۸:۱۱:۵۲
کد خبر: ۸۸۶۱۰۹
دکتر فرشیدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان به همراه اعضاء هیئت رئیسه و مدیران ارشد دانشگاه با حجة الاسلام والمسلمین دکتر عبادی زاده نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بندرعباس دیدار و گفتگو کردند.

 به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، دکتر فرشیدی در این دیدار ضمن تبریک انتصاب دکتر عبادی زاده از طرف مقام عظمای ولایت به عنوان نماینده ولی فقیه در استان، گفت: باعث افتخار است، که فرزندی از این استان بعنوان نماینده ولی فقیه این مسئولیت خطیر را بر عهده گرفته، و تلاش می کند تا با درایت، مدیریت و همیاری مسئولین بار مضاعف محرومیت که بر دوش این استان است؛ برداشته شود.

وی با ارائه گزارشی از وضعیت بهداشت و درمان استان، کمبود ها و نیاز های استان در حوزه های بهداشتی، درمانی، آموزشی و نیروی انسانی متخصص را با ارائه آمار عنوان کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اظهار داشت: هم اکنون ۵ بیمارستان بزرگ در استان در حال احداث می باشد، که با راه اندازی این بیمارستانها بخش زیادی از کمبود تخت و فضاهای درمانی حداقل تا 5 سال آینده مرتفع خواهد شد.

دکتر فرشیدی بهره برداری از دانشکده پرستاری در هفته دولت سال جاری، آغاز عملیات دانشکده دندانپزشکی، اجرای پروژه های خوابگاهی دانشجویان، پیگیری آموزش و جذب نیروهای تخصصی، تقویت ناوگان آمبولانس (زمینی، دریایی و هوایی) در راستای ترانسپورت بیماران از نقاط دوردست به مراکز مجهز و تخصصی در صورت نیاز و کمبود پایگاههای اورژانس جاده ای را از برنامه های دانشگاه دانست، و عنوان کرد: تحقق این امور نیازمند همکاری و همیاری مسئولین استان با دانشگاه است.   

وی تصریح کرد: انتقال مباحث و کلید واژه های بهداشتی در جهت ارتقاء شاخص های بهداشتی و سلامت مردم و جلب مشارکت (خیرین، انجمن ها و سازمانهای مردم نهاد) در جهت کمک به بیماران خاص از طریق تریبون نماز جمعه به جامعه بسیار کمک کننده و حائز اهمیت است، که از خواسته های دانشگاه می باشد.

حجة الاسلام دکتر عبادی زاده نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بندرعباس گفت: مجموعه نمایندگی مقام معظم رهبری در استان در کنار دانشگاه است و در بسیاری از مواردی که شما با صدای خود پیگیر مطالبات به حق حوزه سلامت استان هستید، ما نیز پژواک صدای شما را بلند ترخواهیم کرد و امیدواریم بتوانیم خلاء ها، کمبودها و مشکلاتی که در استانمان وجود دارد، با کمک شما که از نخبگان و فرهیختگان استان هستید بر طرف کنیم.

دکتر عبادی زاده با اشاره به یکی از اصول قانون اساسی افزود: اسناد بالادستی در برخی موارد می تواند زمینه مطالبه گری های خوبی را فراهم کند منتها از مسیر و کانال درست و صحیح؛ بهترین مسیر هم مسیر حرکت قانونمند و از طریق نخبگان است.

وی اظهار کرد: اصل چهل و هشتم قانون اساسی می گوید در بهره برداری از منابع طبیعی به استفاده از درآمد های ملی در سطح استانها و توزیع فعالیت های اقتصادی میان استانها و مناطق مختلف کشور بدون هر گونه تبعیضی بطوریکه در هرمنطقه فراخور نیازها و استعداد رشد خود سرمایه و امکانات لازم در دسترس داشته باشد؛ باید صورت گیرد، و استان ما استانی است که از درآمد بسیار بالایی در سطح کشور برخوردار است.

امام جمعه بندرعباس ادامه داد: این اصل از قانون اساسی در واقع عدالت در توزیع ثروت و درآمد حاصل از منابع طبیعی و منابع اقتصادی را مطرح می کند، و این موضوع بسیار کمک کننده است؛ لذا باید به یک مطالبه قانونمند تبدیل شود، و ما در این زمینه تا رسیدن به یک شرایط مناسب فاصله زیادی داریم.

دکتر عبادی زاده بیان کرد: لزوم اولویت بندی در مجموعه سلامت استان از جمله تمرکز بر ترانسپورت مناسب بیماران، که می تواند بخش زیادی از مشکلات درمان استان از جمله میزان مرگ و میر نوزادان و مادران باردار را کاهش دهد و همچنین تمرکز در بخش آموزش با تربیت نیروی انسانی که بتواند آینده استان در این حوزه تعیین کند یکی از اولویت ها است.

حضور خیرین و واقفین متاسفانه در حوزه سلامت کمرنگ می باشد، بسیاری از بیمارستانها در کشور توسط خیرین ساخته شده است و ما در استان هرمزگان در این بحث محروم هستیم و نتوانستم از حوزه خیرین و واقفین در بخش سلامت و درمان استفاده کنیم و در این زمینه نیازمند به کار جدی است.

 

 

 

نظر شما