مدیرکل امور مالیاتی استان هرمزگان:

مالیات نقش مهمی در رونق و توسعه دارد/ شش پرونده فرار مالیاتی با ارزش بالغ بر ۲۵۰میلیارد تومان در دست اقدام است

۱۳۹۸/۰۵/۲۷ - ۱۸:۰۰:۳۹
کد خبر: ۸۸۶۵۷۹
مالیات نقش مهمی در رونق و توسعه دارد/ شش پرونده فرار مالیاتی با ارزش بالغ بر ۲۵۰میلیارد تومان در دست اقدام است
مدیرکل امور مالیاتی استان هرمزگان در آیین قدر دانی از خبرنگاران با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی از شش پرونده فرار مالیاتی با ارزش بالغ بر ۲۵۰میلیارد تومان در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان،شاکر رضا مریدی طرح جامع مالیاتی را یکی از برنامه های مهم این اداره کل خواند و تصریح کرد:بدون شک این مهم نقش بسزایی در بهبود فرایند مالیاتی و در نتیجه رونق و توسعه بیش از پیش  استان دارد.

وی با بیان اینکه در سال ۹۷ بیش از ۱۱۹درصد در آمدهای مالیاتی استان محقق شده است گفت:نقش اداره امور مالیاتی برای استان هرمزگان نقش حساسی است که نیازمند یاری اهالی رسانه است.

مدیرکل امور مالیاتی استان هرمزگان افزود: در راستای منویات مقام معظم رهبری و سیاست های دولت حامی تولید کنندگان و صادر‌کنندگان هستیم.

مریدی از کارمندان امورمالیاتی استان به عنوان سربازان گمنام اقتصادی یاد کرد و گفت: اداره امور مالیاتی و درآمدهای حاصله از آن نقش بسزایی در توسعه و آبادانی استان دارد.

وی با اشاره به رونق تولید و اقتصادی به استناد آمار موجود گفت:خوشبختانه آمارها بیانگر رشد و رونق تولید در چهار ماهه نخست سال نسبت به سال گذشته بوده است.

این مقام‌مسئول با بیان اینکه وظیفه اصلی این اداره کل اطلاع رسانی انجام تکلیف قانونی مالیاتی است گفت:اخذ مالیات در مرحله دوم اولویت های این اداره کل قرار داد.

مریدی از اشخاص حقوقی و حقیقی خواست در اولین مرحله از فعالیت اقتصادی خود پیش ثبت نام کد اقتصادی خود را دریافت کنند و تا قبل از پایان تیرماه اظهار نامه الکترونیکی را ارسال نمیاند.

مدیر کل امور مالیاتی استان هرمزگان پلمب دفتر درآمد و یا روزانه، ارسال لیست حقوق و از همه مهم تر را ارسال صورت حساب فصلی معاملات را از اهم مراحل فعالیت های اقتصادی برای دریافت خدمات معافیت مالیاتی خواند.

وی تصریح کرد کلیه حرف پزشکی از جمله پزشکی، پیراپزشکی، دامپزشکی و ... تا ۳۱ مرادماه موظف به نصب دستگاه کارتخوان بانکی هستند.

مریدی بابیان اینکه سامانه تلفنی ۱۵۲۶ به در ساعات اداری به صورت مستقیم در خدمت شهروندان در راستای امور و خدمات مالیاتی است گفت :این سامانه در ساعات غیر اداری نیز به صورت الکترونیک و باظبط پیام در خدمت هم استانی ها است.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه خوشبختانه فرار مالیاتی در استان کمتر مشهود است گفت: شش پرونده بزرگ فرار مالیاتی با ارزش بالغ بر ۲۵۰میلیارد تومان  در دست اقدام قضایی قرار دارد.

خبرنگار:کاظم محمدیان مصمم

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز