مدیر شیلات و کشاورزی سازمان منطقه آزاد قشم خبر داد:

ایجاد ۲۲۶ شغل مستقیم

۱۳۹۸/۰۵/۲۸ - ۱۲:۲۴:۱۱
کد خبر: ۸۸۶۸۴۴
ایجاد ۲۲۶ شغل مستقیم
مدیر شیلات و کشاورزی سازمان منطقه آزاد قشم از افزایش بیش از چهار برابری (445 درصدی) میزان سرمایه گذاری صورت گرفته در حوزه پرورش میگو در چهارماه نخست سال 98 نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.
به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، حامد عبدالهی با بیان این خبر گفت: در چهارماهه نخست سال جاری 6 مورد مجوز فعالیت اقتصادی در حوزه پرورش میگو از طرف سازمان منطقه آزاد قشم صادر شده که نسبت به تعداد مجوزهای صادر شده در مدت مشابه سال گذشته (3 مورد) رشد 2 برابری (100 درصدی) دارد.

وی ادامه داد: شش واحد تولیدی پرورش میگو از ابتدای سال 98 در مجموع با یک هزار و 237 میلیارد ریال سرمایه گذاری موفق به اخذ مجوز سرمایه گذاری شده اند که در مقایسه با میزان سرمایه گذاری سال گذشته (277 میلیارد ریال) بیش از 445 درصد رشد داشته است.

مدیر شیلات و کشاورزی سازمان منطقه آزاد قشم با بیان اینکه مساحت زمین های در نظر گرفته شده برای راه اندازی این واحدها 243 هکتار است، افزود: ظرفیت تولید این واحدهای پرورش میگو 5 هزار و 800 تن بوده و برای 226 نفر به صورت مستقیم ایجاد اشتغال خواهند کرد.

عبدالهی ادامه داد: در راستای منویات مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم شاهد هستیم که با وجود افزایش میزان سرمایه گذاری و ظرفیت تولید، سطح زمین واگذاری به این واحدها کاهش پیدا کرده و در مقابل استفاده از تکنولوژی های روز در واحدهای فعال پرورش میگو در جزیره قشم افزایش یافته است.

وی با اشاره به گسترش پرورش میگو به شیوه متراکم، اضافه کرد: کاهش زمان تولید، افزایش بهره وری تولید در واحد سطح، افزایش دورهای پرورشی در طی سال و بهتر شدن ضریب تبدیل غذایی از مهمترین مزیت های پرورش میگو به شیوه متراکم در جزیره قشم است.

مدیر شیلات و کشاورزی سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: استفاده از روش پرورش متراکم با رعایت ایمنی و انجام کنترل های لازم باعث افزایش تولید میگو خواهد شد و خوشبختانه جزیره قشم در این زمینه یکی از قطب های پیشرو در کشور به حساب می آید.

عبدالهی در پایان گفت: قشم قطب تولید و پرورش میگو در کشور است و طبق برنامه ریزی های صورت گرفته بخشی از میگوهای پرورشی این جزیره به کشورهای فرانسه، روسیه و چین صادر می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز