غرض‌ورزی سیاسی در پوشش دفاع از حقوق کارگر

۱۳۹۸/۰۵/۳۱ - ۰۸:۲۹:۳۷
کد خبر: ۸۸۷۷۷۷
غرض‌ورزی سیاسی در پوشش دفاع از حقوق کارگر
معاون مالی و اقتصادی شهرداری بندرعباس با تاکید بر اینکه عده‌ای با غرض سیاسی و اقتصادی به دنبال تخریب چهره شهرداری هستند، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون پنج نوبت دریافتی به صورت علی‌الحساب به حساب کارگران شهرداری واریز شده و بزودی نیز مبالغ معوق را دریافت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ، محمد رستمی در توضیح کلیپ انتشار یافته در فضای مجازی که در آن فردی با لباس کارگران تنظیف شهرداری بندرعباس از عدم پرداخت حقوق و مزایای کارگری صحبت می‌کند، اظهار کرد: قطعا این اقدام با هدف تخریب چهره شهردار و سایر مسئولان شهرداری بندرعباس و زیر سوال بردن خدمات بی‌وقفه این مجموعه بوده، چرا که حقیقت عینی چیزی غیر از موارد عنوان شده در کلیپ مورد نظر است.

وی افزود: در رابطه با قراردادها، همان طور که شخصیت فیلم نیز اظهار می‌کند، قرارداد منطبق با طرح طبقه‌بندی مشاغل و با رعایت قوانین مربوطه و زیر نظر اداره‌کل تعاون کار و رفاه احتماعی استان تنظیم و به رویت و امضای کارگران رسیده است.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری بندرعباس خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون در تاریخ‌های 31 فروردین، 11 اردیبهشت، 12 خردادماه، 10 تیرماه و 13 مردادماه دریافتی علی‌الحساب به کلیه کارگران شهرداری بندرعباس واریز شده، در حالی که شخصیت فیلم فقط به دو مورد اشاره داشته است.

رستمی گفت: با توجه به عدم ابلاغ تعدیل قرارداد و عدم تامین نقدینگی، به کلیه کارگران و سرپرستان اطلاع‌رسانی شده که مبالغ دریافتی به صورت علی‌الحساب بوده و به محض تامین الباقی آن، تسویه می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه فرد مورد نظر در کلیپ انتشار یافته درباره عدم پرداخت حق بیمه نیز گلایه‌مند است، ادامه داد: این سخنان نیز کاملا خلاف واقع بوده و هیچ مشکلی در مورد بیمه کارگران خصوصا شرکت مورد نظر وجود ندارد و علیرغم مشکل نقدینگی، تامین اجتماعی استان با همکاری بسیار خوب لیست بیمه کلیه پرسنل در موعد مقرر را ثبت کرده و تاکید می‌شود هیچ موردی در خصوص بیمه وجود ندارد.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری بندرعباس بیان کرد: آنچه به نظر می‌رسد، هدف اصلی این نمایش طرح مطالبی با بزرگنمایی در پوشش دفاع از حقوق کارگر که توسط افراد شناخته شده با غرض سیاسی و اقتصادی با قصد سوء استفاده از احساسات نوع دوستی مردم و مسئولین شکل گرفته است.

رستمی در عین حال تاکید کرد: چنانچه اعتراضی نسبت به عملکرد شهرداری بندرعباس وجود داشت، کارگران می‌توانستند از طریق مراجع مربوطه حقوق خود را پیگیری کنند.

 

نظر شما