مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی هرمزگان :

بهره برداری از ۱۹ پروژه عمرانی ، تولیدی در هفته دولت

۱۳۹۸/۰۵/۳۱ - ۱۰:۵۰:۵۷
کد خبر: ۸۸۷۸۴۱
مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی هرمزگان گفت : در هفته دولت ۱۹ پروژه عمرانی ، تولیدی و... به بهره برداری می‌رسد .

به گزارش خبرگزاری بُرنا در هرمزگان ؛ سید امیر امیری زاد در نشست خبری  بمناسبت روز حمایت از صنایع کوچک و هفته دولت افزود : اعتبار ۱۹ پروژه ۲۱۶ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۳۱۸ نفر است  .

وی تشریح کرد :از این پروژه ها ۳ پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد و ۲۸۸ میلیون تومان، افتتاح ۱۰ طرح تولیدی با اعتبار یکهزار و ۸۱۲ میلیارد ریال

، اشتغال ۱۹۶ نفر ، ۳ پروژه زیر ساختی با اعتبار  ۳۲ هزار میلیارد ریال ، ۳ پروژه تولیدی با اعتبار ۱۴۷ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۱۱۵ نفر است .

امیری زاد با بیان  اینکه ۲ پروژه در قالب مسئولیت اجتماعی شهرک ها و نواحی صنعتی مشخص شده است ، بیان کرد :  یک مدرسه در میناب با اعتبار ۳ میلیارد تومانی افتتاح و مدرسه دیگری در بندرعباس با اعتبار ۱۴ میلیارد تومانی عملیات اجرایی اش آغاز می شود .

وی با بیان اینکه در سال گذشته با تلاش همکاران ۱۰۷  قرارداد سرمایه‌ گذاری منعقد شد ، اظهار کرد : همچنین از سال ۹۶ سه شهرک و ناحیه صنعتی را به بهره‌برداری رسیده است.

این مسئول با اشاره به اینکه در شهر بندرعباس ۸شهرک صنعتی وجود دارد، عنوان کرد :  شهرک صنعتی یک و دو از قوی‌ترین این مجموعه هستندو  همچنین در این دو شهرک بیشترین واحدهای تولیدی غیرفعال را داریم که درحال پیگیری برای جذب سرمایه‌گذار و احیای دوباره واحدهای تولیدی هستیم.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی هرمزگان با بیان اینکه در سال گذشته ۳۰واحد تولیدی به چرخه‌ی تولید بازگشتند ، اذعان کرد:  احیای این واحدهای تولیدی سبب ایجاد اشتغال برای ۴۲۶نفر شد.

وی اضافه کرد : از ۲۸شهرک صنعتی موجود ۲شهرک صنعتی توسط بخش خصوصی اداره می‌شود که در منطقه سرچاهان حاجی‌آباد واقع شده است.

امیرزاده اظهار کرد : جمع اراضی در اختیار شرکت شهرک‌های صنعتی۴۷۰۰ هکتار است و در سالجاری ۲۰۲ هکتار به اراضی اضافه خواهیم کرد.

  مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی هرمزگان با بیان اینکه پیگیری‌های صورت گرفته قرار بر این شد که تعدادی از قطعاتی که موردنیاز صنعت‌گران است در داخل تولید شود و نیاز این افراد رفع شود، بیان کرد : در بحث توسعه‌ی صادرات غیر نفتی اعزام افراد به نمایشگاه‌های خارجی و شرکت در کنسرسیوم‌ها از برنامه‌های شرکت‌شهرک‌های صنعتی است.

وی گفت :  ساخت شهرک صنعتی خصوصی آفتاب نیز به مساحت ۸۸ هکتار در بندرلنگه آغاز خواهد شد شهرک صنعتی جاسک و بشاگرد نیز تاسیس شده است که ‌با تاسیس شهرک صنعتی در این دو شهرستان در همه‌ی استان شهرک‌صنعتی وجود دارد.

امیرزاد با اشاره به اینکه   توسعه صادرات غیر نفتی اعزام افراد به نمایشگاه‌های خارجی و شرکت در کنسرسیوم‌ها از برنامه‌های شرکت‌شهرک‌های صنعتی است، ادامه داد: سال گذشته از شهرک‌های صنعتی استان ۷۰۰ میلیون دلار صادرات شامل فرآورد‌های خرما و شیلاتی را داشتیم.

وی تصریح کرد: بزرگ‌ترین آب‌شیرین‌کن کشور نیز در شهرک صنعتی خلیج‌فارس در حال احداث است.

این مسئول خاطر نشان کرد : در همین شرایط تحریم‌ها یکی از محدود استان‌هایی که در حوزه‌ی جذب سرمایه‌گذاری رشد داشته است استان هرمزگان است که میل سرمایه‌گذاران به فعالیت در این استان را نشان می‌دهد.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی هرمزگان بیان کرد :در پروژه‌توسعه خوشه‌ی شیلات یکی از فعالیت خشک کردن ریزماهیان بود که از پیشرفت خوبی برخوردار بوده است و با صادرات این محصول با توجه به ارزش افزوده خوبی که دارد موفق بوده‌ایم.

و در پایان نشست خبری  ، خبرنگاران از واحد صنعتی«  آترا کران انرژی» (تولیدکننده و صادر کننده قیر به کشورهای شرق آسیا)  واقع در شهرک صنعتی خلیج فارس ، بازدید کردند.

خبرنگار : جمیله دبیری نیا

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز