در شهرستان بندرخمیر:

راه اندازی دفترمشاوره و خدمات روانشناختی

۱۳۹۸/۰۶/۰۵ - ۱۰:۲۲:۰۷
کد خبر: ۸۹۰۱۶۶
راه اندازی دفترمشاوره و خدمات روانشناختی
در سومین روز از هفته دولت ، دفترمشاوره و خدمات روانشناختی با حضور مدیرکل بهزیستی استان هرمزگان و فرماندار شهرستان در بندر خمیرآغاز بکار کرد.

به گزارش خبرگزاری بُرنا در هرمزگان ؛ غلامحسین رنجبر در این مراسم ضمن اشاره به اهمیت افزایش این مراکز، اظهار کرد: این مراکز در زمینه مقابله با آسیب های اجتماعی به ویژه مشاوره فردی گروهی و برنامه های آموزشی نقش ویژه ای ایفا می کند.

 مدیرکل بهزیستی استان هرمزگان با بیان اینکه رسیدگی به امور کودکان جوانان و خانواده یکی از مهم ترین اولویت ها و چالش های این اداره کل است، افزود: متاسفانه فقدان فرهنگ بهره گیری از مراکز مشاوره   از مهم ترین مسائلی است که با آن روبه رو هستیم.

مدیر کل بهزیستی استان هرمزگان با تأکید برضرورت نهادینه کردن این فرهنگ در جامعه اظهار داشت : با افتتاح این مرکز تعداد مراکز مشاوره به ۳۹ مرکز درسطح استان رسیده است ،

 وی بابیان اینکه پیشگیری و آموزش مهمترین رویکرد مراکز مشاوره است، تصریح کرد: جامعه امروز  آگاهی کاملی از مهارت‌های لازم برای زندگی و تحکیم بنیان خانواده ندارند و اطلاعات افراد جامعه در این زمینه بسیار کلی و سطحی است.

رنجبر از همکاری وحمایت های مسئولان شهرستان به ویژه فرماندار محترم برای آغاز بکار دفتر مشاوره قدردانی کرد

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان هرمزگان نیز با اشاره به آمارها مبنی بر  افزایش عدم آگاهی خانواده ها از سبک فرزندپروری و مهارتهای زندگی ، اظهار داشت : در شرایط کنونی وجود مراکزی برای بهره‌گیری از تخصص‌های روان‌شناسی، مشاوره‌ و  در بحث ازدواج و تحکیم خانواده حیاتی است و این کمبود احساس می‌شود.

سامیه جهانشاهی با بیان اینکه متاسفانه جوانان با بروز کوچکترین مشکلی در زندگی، به طلاق فکر می‌کنند، گفت: اگر زوج‌های جوان مهارت‌های لازم را به صورت تخصصی فرا بگیرند و از مشاوره‌ های خوب بهره‌مند شوند، از بسیاری از آسیبها در جامعه جلوگیری خواهد شد.

وی ارائه خدمات مشاوره ای و روانشناختی در حیطه های فردی، گروهی و خانوادگی به منظور ارتقای توانایی ها و سلامت روان مراجعین و پیشگیری از اختلالات و مشکلات روانی - اجتماعی با استفاده از شیوه های مشاوره ای ، مداخله ای و آموزشی را از اهداف راه اندازی دفتر مشاوره و خدمات روانشناختی عنوان کرد.

به گفته معاون پیشگیری بهزیستی استان تشکیل گروه های درمانی ، ارائه خدمات روان شناختی ، برگزاری کارگاه های آموزشی ویژه مشاوران ، برگزاری کلاسهای آموزشی ویژه مراجعین ، مداخله در بحران ، آموزش پیش از ازدواج PME ، آموزش مهارتهای زندگی ، و آموزش زندگی خانواده FLE بخشی از فعالیت های این دفتر می باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز