طاهره شهرکی خبر داد؛

برگزاری کارگاه آموزشی طراحی صنایع دستی قشم

۱۳۹۸/۰۶/۰۶ - ۰۸:۴۳:۰۳
کد خبر: ۸۹۰۶۸۴
برگزاری کارگاه آموزشی طراحی صنایع دستی قشم
مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری منطقه آزاد قشم از برگزاری اولین کارگاه آموزشی طراحی و بسته بندی صنایع دستی قشم با هدف فراهم کردن شرایط فروش این محصولات در بازارهای جهانی و ایجاد اشتغال خانگی و رونق کسب و کار برای جوامع محلی و بانوان خبر داد.

به گزارش خبر گزاری برنا در هرمزگان ، طاهره شهرکی در حاشیه بازدید از اولین کارگاه آموزشی طراحی و بسته بندی محصولات صنایع دستی، گفت: به منظور افزایش کیفیت بسته بندی محصولات صنایع دستی قشم، در هنگام صدور مجوز واحدهای تولیدکننده و عرضه کننده این محصولات، امتیاز ویژه ای برای وضعیت بسته بندی این محصولات در نظر گرفته می شود.

وی ادامه داد: کم توجهی به بسته بندی صنایع دستی، در کل صنایع دستی کشور مشاهده می شود به نحوی که از بین 250 رشته صنایع دستی فعال کشور تنها 30 درصد آنها از بسته بندی قابل قبول برای حضور در بازارهای جهانی برخوردار هستند.

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری منطقه آزاد قشم، اضافه کرد: بسیاری از خریداران جهانی صنایع دستی به طراحی و کیفیت بسته بندی محصولات توجه می کنند و زیبایی بسته بندی نقش موثری در فروش صنایع دستی قشم دارد.

شهرکی با اشاره به برنامه ریزی برای تحول بسته بندی صنایع دستی قشم، گفت: فعالان حوزه صنایع دستی قشم برای رقابت و حضور در بازارهای جهانی باید توجه ویژه ای به طراحی و کیفیت استاندارد بسته بندی محصولات خود داشته باشند.

وی در پایان گفت: تشکیل دوره ها و کارگاه های آموزشی بسته بندی صنایع دستی در قشم فرصت مناسبی برای فعالان صنایع دستی در این جزیره است که می توانند محصولات خود را برای حضور بیشتر و بهتر در بازارهای جهانی آماده کنند.

گفتنی است اولین دوره کارگاه آموزش طراحی بسته بندی محصولات صنایع دستی با حضور تعدادی از فعالان حوزه صنایع دستی جزیره قشم و میناب به مدت سه روز (دوم تا چهارم شهریورماه) برگزار شد.

 
 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز