مدرسه سازی کاری فاخر و ارزشمند/ لزوم تغییر کاربری فضاهای آموزشی بلااستفاده

۱۳۹۸/۰۶/۲۵ - ۱۱:۴۸:۱۶
کد خبر: ۸۹۸۵۱۲
مدرسه سازی کاری فاخر و ارزشمند، لزوم تغییر کاربری فضاهای آموزشی بلااستفاده.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، حجت الاسلام و المسلمین دکتر « محمد عبادی » در دیدار مدیرکل و معاونین نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان هرمزگان ضمن قدردانی از اقدامات صورت گرفته در حوزه مدرسه سازی در استان، اظهار کرد: جمعی همدل و با انگیزه در مجموعه نوسازی مدارس در کنار یکدیگر فعالیت می کنند که این موضوع امیدبخش است.

وی با اشاره به اینکه کشور در مقطعی با افزایش جمعیت مواجه شد و از همین رو نیز به سمت احداث مدارس حرکت کرد، افزود: اما امروز به دلیل کاهش جمعیت دانش آموزی، مدارس برخی از نقاط بلااستفاده مانده اند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان ادامه داد: با توجه به شرایط اقتصادی کشور، می توان از محل تغییر کاربری این گونه فضاهای آموزشی و درآمد حاصل از فروش آنها بسیاری از مشکلات آموزش و پرورش به ویژه اعتبارات بخش نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس را حل کرد.

وی همچنین به سفر اخیر خود به منطقه محروم کوه شاه بخش احمدی شهرستان حاجی آباد اشاره و تصریح کرد: با توجه به پراکندگی روستاها این منطقه و بسیاری از مناطق دیگر و همچنین کمبود جمعیت دانش آموزی، اجرای طرح تجمیع و مدارس شبانه روزی می تواند راهکار مناسبی برای رفع مشکل کمبود فضاهای آموزشی  باشد.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر عبادی از ورود خیرین در امر مدرسه سازی به عنوان یک ضرورت یاد کرد و گفت: اجرای طرح های مشارکتی دولت و خیرین ایده بسیاری خوبی در راستای جلب مشارکت های مردمی است.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش، اساس توسعه و پیشرفت و حتی مقدم بر دانشگاه و سایر مراکز آموزشی است، عنوان کرد: در امر جهادی مدرسه سازی در سطوح استانی و ملی پیگیر مطالبات خواهم بود.

مهندس « نوید احمدی »، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان هرمزگان نیز به تشریح وضعیت فضاهای آموزشی در استان پرداخت و از مدارس تخریبی و غیراستاندارد به عنوان بزرگترین چالش این حوزه یاد کرد و گفت: از مجموع سه هزار و 800 مدرسه در هرمزگان سه هزار و 800 مدرسه(یک چهارم) تخریبی است و یک سوم از دانش آموزان استان از مهرماه در این مدارس مشغول درس خواندن خواهند شد.

وی افزود: با توجه به زلزله خیز بودن و نوع بارش های رگباری در استان هرمزگان ضرورت دارد که به این موضوع بسیار مهم بیش از پیش توجه شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان ادامه داد: با پیگیری های لازم و جذب اعتبارات ملی، استانی و ظرفیت خیرین، هم اکنون 210 پروژه استانداردسازی شامل 970 کلاش درس با اولویت مدارس تخریبی در هرمزگان در حال اجراست.

وی عنوان کرد: از این تعداد، 53 پروژه شامل 193 کلاس درس مهر ماه امسال تحویل آموزش و پرورش استان داده خواهد شد تا دانش آموزان با فراغ بال به کسب علم و دانش بپردازند.

احمدی از ایجاد اعتماد در بین خیرین به عنوان یکی از اولویت ها و سیاست های مهم نوسازی مدارس برشمرد و تصریح کرد: طی سه سال اخیر، تعداد خیرین مدرسه ساز که با اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان هرمزگان همکاری می کنند افزایش پیدا کرده است.

وی در ادامه به حرکت ارزنده استاندار هرمزگان در جلب مشارکت شرکت ها و صنایع در امر مدرسه سازی اشاره کرد و گفت: در تفاهم نامه اولیه با شرکت ها و صنایع استان، 50 مدرسه در هرمزگان احداث می شود که اکثر این مدارس در مقاطع دبیرستان و هنرستان هستند.

 این مقام مسئول همچنین به تفاهم نامه نوسازی و قرارگاه سازندگی سپاه نیز اشاره کرد و افزود: در فاز نخست 63 مدرسه یک، دو و سه کلاسه با قطعات پیش ساخته در مناطق محروم استان هرمزگان ساخته خواهد شد.

وی با بیان اینکه سال گذشته 100 هزار متر مربع از محوطه های خاکی فضاهای آموزشی در هرمزگان آسفالت شد، افزود: 450 کولر گازی و 50 هزار متر مربع ایزوگام در اختیار مدارس استان قرارگرفت.

احمدی در بخش دیگری از سخنانش به مدارس بلااستفاده در هرمزگان نیز اشاره و خاطرنشان کرد: سه مدرسه بلااستفاده در مرکز شهر بندرعباس وجود دارد که از محل فروش آنها می توان هشت مدرسه را احداث کرد.

وی اضافه کرد: این مدارس در شهرستان های میناب، بندرلنگه و قشم نیز شناسایی و به آموزش و پرورش اعلام شده است تا از طریق کمیسیون ماده 5 تغییر کاربری پیدا کنند.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز