سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان:

سلامت روان یکی از شاخص های مهم ارزیابی توسعه یک جامعه است

۱۳۹۸/۰۶/۲۶ - ۰۹:۱۳:۲۴
کد خبر: ۸۹۸۹۵۹
سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: سلامت روان یکی از شاخص های مهم ارزیابی توسعه یک جامعه است و بی شک نقش چشمگیری در کار آمدی و پیشرفت جامعه دارد

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، دکتر  محمود حسین پور افزود: تأمین سلامت جسمانی، روانی، عاطفی و اجتماعی از جمله مواردی است که باید برای آن برنامه داشت تا جامعه با آسیب پذیری کمتری مواجه شود.

وی ابراز کرد: با آموزش و آموختن ویژگی های سلامت روان بهتر می توان به روح و روان متعادل دست یافت. از مهم ترین مسائل مربوط به بهداشت روان بحث پیشگیری و ارتقاء می باشد که هدف آن کاهش طول مدت و کاهش ناتوانی ماندگار اختلالات روانی است.

دکتر حسین پور خاطر نشان کرد: والدین نیز در صورت شناخت آسیب های روانی که منجر به وجود مشکلاتی در سلامت روان فرزندانشان در بزرگسالی می شود، می توانند از همان دوران کودکی به پیشگیری از آنها بپردازند تا در آینده هم خود و هم جامعه دچار مشکلات عمده نشوند.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم هرمزگان گفت: شناسایی درمان و پیشگیری اختلالات روانی رفتاری کودکان و ارزیابی تکامل کودکان و مشاوره به والدین در این زمینه و شناسایی، درمان و پیشگیری از اختلالات روانی بزرگسالان شامل افسردگی، اختلالات اضطرابی و غیره و اقدامات پیشگیرانه شامل آموزش مهارت های زندگی، مهارت های فرزندپروری و مداخله در بحران و بلایا، اقداماتی است که توسط واحد سلامت روان معاونت بهداشتی صورت گرفته است.

وی افزود: در استان هرمزگان 33مرکز بهداشتی  و درمانی دایر می باشد که در این زمینه به مردم خدمت ارائه می دهند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز