معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم خبر داد؛

برگزاری شورای سیاست گذاری آموزش عالی منطقه آزاد قشم در سال ۹۸

۱۳۹۸/۰۶/۲۷ - ۰۸:۵۱:۴۸
کد خبر: ۸۹۹۴۴۵
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از برگزاری نخستین جلسه شورای سیاست گذاری آموزش عالی منطقه آزاد قشم در سال 98 خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، مرتضی شیخ زاده با بیان این خبر، اظهار کرد: با نزدیک شدن به زمان آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه ها و در جهت برنامه ریزی و تعیین سیاست های راهبردی در جهت ارتقای هرچه بیشتر توسعه همه جانبه جزیره، و با هدف عمل به منویات مقام معظم رهبری در راستای اجرای اصول و سیاست های مطروحه در بیانیه «گام دوم انقلاب» نخستین جلسه شورای سیاست گذاری آموزش عالی منطقه آزاد قشم با حضور روسای دانشگاه های فعال جزیره برگزار شد.

وی ادامه داد: امروز دانشگاه محور فعالیت های علمی و اسلامی در کشور هستند که می توانند در تبیین و تشریح اصول بیانیه گام دوم انقلاب به عنوان یک رساله علمی و عملی برای کشور در سطح و عرصه های مختلف اقدام کنند. 

مرتضی شیخ زاده افزود: واحد‌های علمی، پژوهشی و دانشگاهی موتور پیشران کشور در عرصه‌ی علم و فنّاوری هستند و تاکنون در بسیاری از مواقع باعث بالندگی کشور در جبهه مبارزه فناوری با استکبار جهانی شده اند و این موفقیت‌ها محصول روحیه، حضور و احساس جمعی است که انقلاب اسلامی برای کشور عزیزمان به ارمغان آورده است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم اضافه کرد: این شورا در اردیبهشت سال 1395 و با دستور رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و با هدف توسعه رابطه میان صنعت و دانشگاه ها با هدف تربیت نیروی انسانی آموزش دیده به عنوان یکی از سرمایه های اصلی کشور تشکیل شد و از همان سال فعالیت خود را آغاز کرد.

شیخ زاده خاطرنشان کرد: در سال جاری و همزمان با نزدیک شدن به زمان بازگشایی دانشگاه ها و آغاز سال تحصیلی جدید، نخستین جلسه شورای سیاست گذاری آموزش عالی منطقه آزاد قشم در سال 98 با هدف همفکری در راستای بررسی شیوه های تعامل بیشتر در حوزه های صنعت و دانشگاه برگزار شد.

وی با تاکید بر انجام توسعه همه جانبه در جزیره قشم، تصریح کرد: برنامه ریزی و ایجاد شرایط برای جذب دانشجو توسط دانشگاه های فعال قشم در جهت تربیت نیروی متخصص با محوریت پرورش متخصصان بومی یکی از اهداف مهم شورای سیاست گذاری آموزش عالی منطقه آزاد قشم است که با استمرار این جلسات به دنبال اجرای هرچه بهتر آن هستیم.

در این جلسه روسای دانشگاه های فعال قشم نقطه نظرات خود را پیرامون فعالیت هرچه بهتر دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در جهت پرورش نیروی متخصص و کارآمد برای رفع نیازهای موجود در جزیره قشم مطرح کردند.

گفتنی است این جلسه با حضور معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم، رئیس مرکز آموزش عالی سازمان و ریاست دانشگاه های آزاد اسلامی،  بین المللی پیام نور، علمی کاربردی شهرداری، علوم و فنون خوارزمی و سما قشم برگزار شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز