در هرمزگان:

تفاهم نامه همکاری بین اداره کار ورفاه اجتماعی و جهاد دانشگاهی

۱۳۹۸/۰۶/۲۸ - ۰۷:۳۶:۴۷
کد خبر: ۸۹۹۹۵۱
تفاهم نامه همکاری بین اداره کار ورفاه اجتماعی و جهاد  دانشگاهی
در راستای توسعه تعاملات پژوهشی، اشتغال و فرهنگی و آموزشی و بمنظور بهره مندی از ظرفیتها و امکانات موجود، اداره کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی هرمزگان و جهاد دانشگاهی استان تفاهم نامه همکاری منعقد کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، در راستای توسعه تعاملات پژوهشی، اشتغال و فرهنگی و آموزشی و بمنظور بهره مندی از ظرفیتها و امکانات موجود، اداره کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی هرمزگان و جهاد دانشگاهی استان تفاهم نامه همکاری منعقد کردند.

در حاشیه امضای این تفاهم نامه، مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی هرمزگان بر الگوی توسعه مشاغل خانگی در استان تاکید کرد و گفت: بر اساس ظرفیت پایگاههای بسیج می توان مشاغل خانگی را در محله های شهر بندرعباس که بافت فرهنگی قدیمی دارند، ساماندهی و زنجیره تولید را از مرحله طراحی تا تامین و فروش با تشکیل تعاونی ها، تکمیل کرد.

هادی ابراهیمی افزود: استفاده از ظرفیت های جهاد دانشگاهی در بخش های مختلف در طرح الگوی توسعه مشاغل خانگی استان در نظر گرفته شده و در این زمینه آماده همکاری هستیم.

وی با اشاره به اینکه بازار کار در بعد عرضه و تقاضا دچار آشفتگی است و در این مورد نیاز به ارایه مدل و سپس ساماندهی وجود دارد، اظهارداشت: جهاد دانشگاهی استان با ارایه یک مدل و طراحی الگو  می تواند این اداره کل را در راه اندازی سامانه برای ساماندهی بازار کار و جذب نیرو کمک کند.

وی بر ساماندهی شرکتهای پیمانکاری و تقویت پیمانکاران بومی در استان نیز تاکید و اضافه کرد: با ارایه یک الگو باید پیمانکاران را ملزم به جذب نیروهای بومی و ماندگار کرد و این امر نیاز به یک یک دستورالعمل دارد که نیازمند همکاری با جهاد دانشگاهی در این زمینه نیز هستیم.

ابراهیمی همچنین از "محله کارآفرینی – شهروند کارآفرینی" بعنوان یک طرح که می تواند از بافت داخلی در جهت تقویت اقتصاد خانوارها استفاده کرد، نام برد و خواستار همکاری جهاد دانشگاهی با این اداره کل در این زمینه نیز شد.

"سهیل دادخواه" رئیس جهاد دانشگاهی استان نیز با اشاره به اینکه یکی از دغدغه های جهاد دانشگاهی بحث کارآفرینی است، گفت: این دانشگاه تاکنون دوره ها و استارتاپ هایی در حوزه اشتغال و کارآفرینی ایجاد کرده و با استفاده از توانمندی، ظرفیت و امکانات خود می تواند در حوزه کارآفرینی نقش مهمی داشته باشد.

برگزاری رویدادهای کارآفرینی ، برگزاری تورهای آموزشی ترویجی کارآفرینی و نوآوری، برگزاری نشست های مشترک بین کارآفرینان و استارتاپ ها و ... از جمله اهداف این تفاهم نامه  است.

قابل ذکر است این تفاهم نامه در 7 ماده  به مدت 3 سال بین اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان وجهاد دانشگاهی استان منعقد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز