جلسه بررسی شاخص های مرگ و میر نوزادان

۱۳۹۸/۰۷/۰۱ - ۰۸:۲۰:۱۲
کد خبر: ۹۰۱۶۲۴
جلسه هم اندیشی شاخص مرگ ومیر نوزادان با حضور سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان به منظور ارتقاء سلامت مادران و کاهش مرگ و میر نوزادان در سالن آموزشی فوریتهایی پزشکی هرمزگان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: شاخص مرگ ومیر نوزادان یکی از شاخص های مهم بهداشتی به شمار می رود که بهبود آن نشان از روند مطلوب ارائه خدمات بهداشتی در مراکز وخانه های بهداشت است.

دکتر محمود حسین پور افزود: با توجه به اینکه میزان مرگ و میر نوزادان نشانگر وضعیت سلامت و بهداشت جامعه می باشد؛ برای کاهش مرگ ومیر نوزادان ارتقاء خدمات اولیه بهداشتی بسیار ضروری است. 

وی بیان کرد: مراقبت کافی از نوزادان نارس و پیشگیری از تولد زودرس می تواند عامل موثری در کاهش مرگ دوران نوزادی باشد به همین منظور برای پیشگیری از مرگ ومیر نوزادان لازم است در مرحله اول سه تیم متشکل از حوزه بهداشت و درمان به  همراه یک متخصص اطفال انتخاب شود تا پس از بررسی پرونده ها ی مرگهای داخل بیمارستانی علت مرگ ومیر نوزادان شناسایی شده ودر مراحل بعدی راهکار و مداخلات لازم صورت گیرد.

آرزو مبارک آبادی، مدیر سلامت جمعیت خانواده و مدارس معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: به منظور کاهش مرگ و میر کودکان و نوزادان نیز برنامه هایی شامل حساس سازی پزشکان نسبت به علائم خطر کودکان و نوزادان، برگزاری جلسات آموزشی برای مادران باردار در مورد مصرف صحیح مکمل ها و برگزاری کلاس آموزشی زایمان زودرس به منظور کاهش مرگ ومیر نوزادان توسط واحد سلامت خانواده اجرا شده است.

شیرین سلطانی، مسئول گروه سلامت کودکان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: از آنجائیکه نارسی از شایع ترین علل مرگ ومیر نوزادان است با توجه به اینکه بیشترین میزان مرگ نوزادان نارس درساعات اول زندگی دیده می شود؛ لذا توسعه بخش مراقبتهای ویژه نوزادان باید در دستور کار بیمارستانها قرار گیرد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز