رتبه نخست هرمزگان در کاهش جرایم

۱۳۹۸/۰۷/۰۲ - ۰۸:۳۵:۳۰
کد خبر: ۹۰۲۲۰۰
رتبه نخست هرمزگان در کاهش جرایم
علیرضا ساوری مدیرکل پیشگیری‌های وضعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه اظهار داشت : در نتیجه تدابیر و اقدامات مؤثر پیشگیرانه در دستگاه قضایی استان هرمزگان ، آمار ارتکاب 10 جرم اولویت دار در این استان به میزان 21 درصد کاهش یافته و هرمزگان رتبه نخست کشوری را در این شاخص کسب نموده است.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، علیرضا ساوری مدیرکل پیشگیری‌های وضعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در جریان برگزاری دومین دوره جامع آموزش هفتگانه داوری حقوقی استان هرمزگان ،ضمن اعلام 10 عنوان اتهامی اول در سطح کشور اظهارداشت : سرقت مستوجب تعزیر، ضرب و جرح عمدی، توهین، ایراد ضرب و جرح غیر عمدی ناشی از سوانح رانندگی، تهدید، تخریب، کلاهبرداری، رانندگی بدون پروانه رسمی، خیانت در امانت و نگهداری و مالکیت مواد مخدر 10 عنوان مجرمانه اولویت دار در سال جاری هستند که در پی تدابیر اتخاذ شده ، روند رو به رشد آنها متوقف و رو به کاهش می باشد.

وی یادآور شد:  در نتیجه برگزاری جلسات مستمر و هدفمند در دستگاه قضایی استان هرمزگان بالغ بر 80 بند به صورت مصوبه توسط  شورای پیشگیری از وقوع  جرم دادگستری این استان تدوین و به مرحله اجرا گذاشته شده است.

ساوری تصریح کرد: تغییر جایگاه استان هرمزگان از رتبه سوم کشوری در افزایش ارتکاب جرایم به رتبه اول کشوری در کاهش جرایم ، دستاورد بزرگی است که تنها در کمتر از یک سال محقق شده و جای تقدیر و تشکر دارد. 

مدیرکل پیشگیری‌های وضعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه افزود : در نتیجه اقدامات پیشگیرانه و تدابیر اتخاذ شده در دستگاه قضایی استان هرمزگان ،ضمن ارتقای ضریب امنیت، آمار ارتکاب 10 جرم اولویت دار در این استان نیز به میزان 21 درصد کاهش یافته و استان هرمزگان رتبه نخست کشوری در این شاخص را کسب نموده است.

ساوری تصریح کرد :  استان هرمزگان تنها استان کشور است که شوراهای پیشگیری از وقوع  جرم در تمام شهرستان های آن فعال می باشند و به نقش آفرینی مؤثر مشغولند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین طرح مصلحین خانواده به صورت گسترده در مناطق مختلف استان هرمزگان به مرحله اجرا گذاشته شده و در نتیجه آن 27 درصد از پرونده های ارجاعی طلاق به صلح و سازش منجر گردیده و این آمار صلح و سازش در برخی شهرستان ها از جمله رودان 37 درصد می باشد.

مدیرکل پیشگیری‌های وضعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه خاطر نشان کرد: طرح هر مسجد یک حقوقدان که در بیانات اخیر ریاست قوه قضائیه مورد تأکید قرار گرفت ، از سال 1396 در استان هرمزگان اجرایی شده است.

ساوری در بخش دیگری از بیانات خود اظهار داشت: با پیگیری های  دادگستری استان هرمزگان 22 نقطه حادثه خیز در محورهای مواصلاتی این استان شناسایی شده که در نتیجه تدابیر اتخاذ شده ، 15 مورد آن رفع و اصلاح گردیده و 7 نقطه دیگر در دست اقدام قرار دارد.

وی با بیان اینکه 2 طرح پایلوت ملی در حوزه پیشگیری از وقوع جرم نیز برای اولین بار در استان هرمزگان به مرحله اجرا گذاشته شده است اظهار داشت : از رئیس کل دادگستری استان هرمزگان و معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری این استان به دلیل اجرای موفق 44 برنامه پیشگیرانه در گستره استان هرمزگان تشکر و قدردانی می کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز