مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان:

معنویت همراه با آموزش باید ارتقاء یابد

۱۳۹۸/۰۷/۰۸ - ۰۸:۰۳:۱۱
کد خبر: ۹۰۴۹۶۱
مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: طبق سند تحول نظام آموزش و پرورش ،اموزش علمی باید همراه با تقوا باشد ودر کنار مسایل علمی باید به رتبه تربیتی دانش آموزان نیزتوجه کرد و به موازات آن افزایش یابد و مدیران پویا کانون این تغیرات در مدارس هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، موسی دادی زاده سرخائی در جمع مدیران مدارس شهرستان میناب با تبریک بازگشایی مدارس اظهار داشت: سال تحصیلی جاری را با شعار"پوشش تحصیلی، ارتقاء کیفیت آموزشی و آموزش تمام ساحتی" برای استان هرمزگان آغاز کردیم واین شعار برگرفته از گام دوم جمهوری اسلامی در مسیرتوسعه پایدار وبنا برفرمایش مقام معظم رهبری و مطابق سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش است .امید است همکاران در تحقق آن کوشا باشند.

وی ادامه داد: باید تمام شش ساحت های آموزشی و تربیتی دانش آموزان به موازات همدیگر مورد توجه گردد و مدارس مسئول تربیت همه جانبه هستند. ما درمدارس فقط مسئول معدل و نمره بچه ها نیستیم بلکه باید بدنبال آن باشیم که معنویت درکنارآموزش رشد یابد.

دادی زاده با انتقاد ازدیدگاه جامعه و خانواده ها به آموزش و ارتقاء تک بعدی دانش آموزان، افزود: تاکنون ساحت آموزشی دانش آموزان مورد توجه والدین قرار گرفته و به مسائل مهمی همچون ساحت معنویت، نماز، ادب، زیبا شناختی، تربیت بدنی، تربیت اجتماعی، مسائل زیست محیطی و طبیعت کمترمی پردازند و از آن غافل می شوند.

مدیر کل آموزش وپرورش هرمزگان تصریح کرد: دانش آموزان در کنار علم آموزی و کسب دانش، باید در سایر زمینه های تربیتی نیز رشد کند.به طور مثال، هنر نه گفتن را در درون مدرسه باید بیاموزد و باید یاد بگیرد که فکر کند و پاسخ مناسب بدهد تا معظلات اجتماعی ما کاهش یابد.

این مسئول، آموزش مهارت های زندگی در جامعه امروزه را از اولویت های آموزش در مدارس برشمرد و یادآور شد: مطابق منویات مقام رهبری در جلسه معلمان سراسر کشور، دستگاه تعلیم و تربیت باید زمینه ای فراهم سازد که کسب مهارت در اولویت قرار گیرد و آموزش های مهارتی در کلاس درس افزایش یابد.

دادی زاده نقش مدیران مدارس را در اجرای برنامه تحول نظام تعلیم و تربیت کشور مهم دانست و گفت: کانون تحول مدرسه، مدیر مدرسه است و وجود مدیران پرتلاش، خلاق  پویا می تواند مسیر تحقق برنامه های مدرسه را به سوی پیشرفت تغییر دهد و جایگاه تربیت آموزشی و پرورشی مدارس ما را ارتقاء دهد.

وی اضافه کرد: در کنکور 98 دختران هرمزگان سه برابر و پسران یک و نیم برابر نسبت به سال گذشته، رشد در جایگاه و تراز علمی داشتند که نتیجه آن کسب حداکثری سهمیه دانشگاه فرهنگیان برای اولین بار در استان بود.

سکاندار تعلیم و تربیت استان هرمزگان اظهار داشت: در ادوار گذشته ما در المپیادها جایگاهی نداشتیم ولی در سال تحصیلی گذشته مدال های زیادی را در فعالیت های علمی، فرهنگی و هنری کسب کردیم که مدال طلا و نقره المپیاد زیست فناوری و ریاضی از جمله آنها هستند که در این موفقیت ها همه فرهنگیان، اولیاء و خیرین بر مبنای جایگاه و نقشی که ایفا می کنند، دخیل هستند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز