مدیرکل شیلات هرمزگان اعلام کرد:

آغاز فصل صید میگو از دهم مهر در استان

۱۳۹۸/۰۷/۱۰ - ۰۷:۵۳:۴۵
کد خبر: ۹۰۵۹۹۵
مدیرکل شیلات هرمزگان در جلسه کمیته مدیریت صید میگو که با حضور نماینده پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان،جمعی از مسئولین و رؤسای شیلات شهرستانهای ،مدیرعامل اتحادیه سراسری صیادان کشور، اتحادیه تعاونی های صیادان استان، جمعی از صیادان استان و نمایندگان آنها در اداره کل شیلات هرمزگان برگزار شد، از آغاز فصل صید میگو هرمزگان از دهم مهرماه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، محسن یکتاپور آغاز فصل صید میگو در سال جاری را دهم مهرماه اعلام کرد و گفت: این استان همواره با برخورداری از ناوگان صیادی توانمند و جامعه صیادی پرتلاش خود توانسته جایگاه ویژه ای در صید و صیادی کشور و منطقه به خود اختصاص دهد.

وی افزود: استفاده از مشارکت تعاونی‌های صیادی  برای تقویت حفاظت منابع، حضورمنظم و بموقع نیروهای حفاظت منابع، انجام گشت‌های هدفمند و مشترک با دریابانی، بازدید منظم کارشناسان صید و پژوهشکده از عملیات صید شناورها و جلوگیری از صیدشناورها در شب وساعات خارج از محدوده و زمان تعیین شده از اهم اقدامات مدیریتی برای مدیریت بهتر فصل صید میگوی جاری خواهد بود .

مدیر کل شیلات هرمزگان تصریح کرد:با توجه به کارشناسی‌های انجام شده از سوی پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان گفت:امید است شاهد صید خوبی در فصل صید میگوی امسال باشیم.

در ادامه معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان با اشاره به اینکه آغاز  فصل صید میگو در سال گذشته از دهم مهرماه تا یکم آذرماه  با 42 روز مفید صیادی بوده است، گفت: سال گذشته هزار و 380 نفر صیاد با 115 فروند شناور لنج فعال صیادی بالغ بر هزار و700 تن میگو صید کرده اند.

محمد جوانمرد خاطر نشان شد امسال نیز حدود دو هزار و 600 نفر صیاد با بهره مندی از 223 فروند شناورصیادی در فصل صید میگو مشارکت خواهند داشت.

وی با بیان اینکه همکاری صیادان نقش مهمی در حفظ منابع آبزیان برای نسل آینده و صید پایدار خواهد داشت،هشدار داد: با توجه به صدمه‌های جبران‌ناپذیری که تورهای صید نامرئی(منوفیلامنت) به منابع آبزی و حتی اکوسیستم آبزیان وارد می‌کنند، استفاده از این نوع تورها در فصل صید میگو مانند تمامی فصول صید ممنوع است.

جوانمرد خاطر نشان شد در فصل صید میگوی امسال استان چهار  شهرستان سیریک،بندرعباس،قشم، و میناب مشارکت دارند و صید میگو در دو صید گاه از سیریک تا شرق هرمزو از شرق هرمز تا طولا صورت میگرد.

گفتنی است استان هرمزگان با توجه طول نوار ساحلی، تنوع گونه ای، تنوع روش های صید، 40 درصد صید آب های جنوب، حدود چهار هزار و 200 فروند شناور مجاز و30 هزار نفر صیاد به عنوان قطب صید و صیادی در کشور محسوب می شود .

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز