شناورهای سبک از هرگونه تردد دریایی خودداری کنند:

تقویت سامانه بارشی در هرمزگان از بعدازظهر

۱۳۹۸/۰۷/۱۳ - ۰۸:۱۰:۲۰
کد خبر: ۹۰۷۱۰۷
تقویت سامانه بارشی در هرمزگان از بعدازظهر
کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان هرمزگان گفت: با تقویت سامانه بارشی از ساعات بعدازظهر و شب در استان به‌ویژه نیمه شمالی و شرقی و مناطق مرکزی استان شاهد رگبار باران و رعدوبرق قابل‌ملاحظه خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، مرضیه سی‌سی پورافزود: امروز شاهد تقویت سامانه ناپایدار بارشی در اکثر نقاط استان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه تا ساعات قبل از ظهر امروز شنبه در برخی نقاط شرقی استان و سواحل دریای عمان رگبار پراکنده باران پیش‌بینی می‌شود، اظهار کرد: با تقویت سامانه ناپایدار بارشی از ساعات بعدازظهر در استان شاهد تقویت قابل‌ملاحظه سامانه خواهیم بود.

سی‌سی پور بیان کرد: رگبار باران و رعدوبرق و تندباد شدید در استان به‌ویژه در مناطق شرقی، شمالی و مرکز پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این ناپایداری‌ها تا ساعات شب با شدت در برخی نقاط استان  ادامه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: دریا نیز از ساعات بعدازظهر و شب با شدت گرفتن بادهای جنوب شرقی به‌ویژه در تنگه هرمز و دریای عمان مواج خواهد شد و شرایط ترددهای دریایی ناایمن خواهد بود.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان هرمزگان ادامه داد: توصیه می‌شود با توجه به شرایط  خاص جوی  و دریایی استان طی امروز شنبه  و وقوع سیلاب به‌ویژه در شرق استان از رفتن به مناطق مرتفع  و تردد در حاشیه رودخانه‌ها  به‌طورجدی خودداری شود.

سی‌سی پور بیان کرد: در ساعات بعدازظهر و شب با توجه به نامساعد شدن دریا به‌ویژه در تنگه هرمز و دریایی عمان تمهیدات لازم در کلیه بنادر استان صورت گیرد و شناورهای سبک از هرگونه تردد دریایی خودداری کنند.

وی با اشاره به اینکه از لحاظ دمایی شاهد کاهش نسبی دما در استان خواهیم بود، اضافه کرد: شرایط نامساعد جوی و دریایی تا روز سه‌شنبه کمابیش ادامه خواهد داشت و طی این مدت عمده ناپایداری‌های جوی  در ساعات بعدازظهر و شب خواهد بود.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان هرمزگان با بیان اینکه با تقویت سامانه بارشی از ساعات بعدازظهر و شب در استان به‌ویژه نیمه شمالی و شرقی و مناطق مرکزی استان شاهد رگبار باران و رعدوبرق قابل‌ملاحظه خواهیم بود، عنوان کرد: توصیه می‌شود با توجه به ناپایداری‌های جوی و طغیان رودخانه‌های فصلی در مناطق شرقی و شمالی استان از رفتن به مناطق مرتفع و تردد در حاشیه رودخانه‌ها جدا خودداری شود.

وی ادامه داد: این سامانه ناپایدار تا روز سه‌شنبه در برخی نقاط استان فعالیت خواهد داشت که به‌تدریج از روز دوشنبه بارش‌ها پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

سی‌سی پور در خصوص مجموع بارش 24ساعته ایستگاه‌های هواشناسی استان هرمزگان تا ساعت06:30 امروز گفت: جزیره کیش(کمتر از 0.1 میلی‌متر)،  حاجی‌آباد(کمتر از 0.1 میلی‌متر)، ابوموسی(کمتر از 0.1 میلی‌متر)، پارسیان(0.3 میلی‌متر)، میناب(0.3 میلی‌متر)،بندرلنگه(1.0 میلی‌متر)،جاسک (1.5 میلی‌متر)،بندرخمیر (1.7 میلی‌متر)،قشم فرودگاهی(8.0 میلی‌متر)، بستک (11.4 میلی‌متر)،بندرعباس(11.8 میلی‌متر)، رودان(12.0 میلی‌متر)،بشاگرد(14.4 میلی‌متر)، سیریک(25.5 میلی‌متر)، قشم دریایی (44.4 میلی‌متر) و مجموع بارش سامانه اخیر در بشاگرد(62.2 میلی‌متر)

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز