رئیس سازمان دامپزشکی کشور:

در سال جاری، دامپزشکی جلوتر از تمام بحران ها حرکت کرده است/هرمزگان امسال نیز عاری از بیماری لکه سفید میگو

۱۳۹۸/۰۷/۱۴ - ۰۷:۴۹:۰۹
کد خبر: ۹۰۷۶۴۱
در سال جاری، دامپزشکی جلوتر از تمام بحران ها حرکت کرده است/هرمزگان امسال نیز عاری از بیماری لکه سفید میگو
رئیس سازمان دامپزشکی کشور در جمع خبرنگاران هرمزگان به مناسبت هفته دامپزشکی و با حضور رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور و مدیر کل دامپزشکی استان هرمزگان گفت:در سال جاری، ما جلوتر از تمام بحران ها حرکت می کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، دکتر علیرضا رفیعی با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر بحران‌های فراوانی را در زمینه بیماری های دامی پشت سر گذاشته ایم، گفت: در سال جاری، ما جلوتر از تمام بحران ها حرکت می کنیم

علیرضا رفیعی پور، امروز یک شنبه ۱۴ مهر ۹۸، در مراسم روز ملی دامپزشکی  در استان هرمزگان با اشاره به مسئولیت های حاکمیتی سازمان دامپزشکی کشور، اظهار داشت: ما در سال گذشته و در اوج تحریم ها و جنگ اقتصادی، توانستیم به دستاوردهای خوبی برسیم که از جمله آن، این است که با حمایت همه جانبه از تولیدکنندگان، موفق شدیم در حوزه تولید، رونق ایجاد کنیم.

وی با اشاره به اینکه ایران موفق شد در همین شرایط دشوار، کرسی دبیرکلی سازمان جهانی بهداشت دام را به دست بیاورد، اضافه کرد: علاوه بر این موفق شدیم مقاصد صادراتی جدیدی را برای تولیدکنندگان ایجاد کنیم و حتی مازاد کشور تولید غذا داشته باشیم.

 

این مقام مسئول با اشاره به ظرفیت های عظیم پرورش میگو در استان هرمزگان و وسعت مزارع این استان گفت: خوشبختانه امسال استان هرمزگان با تلاش های صورت گرفته عاری از بیماری لکه سفید میگوی پرورشی است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور ادامه داد: دستورالعمل‌ها باید به نفع بخش تولید تغییر کند، چراکه ما به دنبال قطع وابستگی در حوزه دارو، واکسن، مواد بیولوژیک، ریزمغذی ها و مواردی از این دست هستیم، ضمن اینکه به دنبال این هستیم که هر نوع وابستگی به تکنولوژی، تجهیزات و دانش فنی قطع شود.

رفیعی پور اضافه کرد: در واقع قصد داریم با به کارگیری نیروی جوان، واگذاری امور به مردم و ارتقای دانش فنی، در گام دوم انقلاب به خودکفایی و خوداتکایی در نهاده ها و تجهیزات موردنظر تولید برسیم.

وی با اشاره به اینکه ۴۰ هزار نفر نیروی دامپزشک در کشور فعالیت می کنند، گفت: طی سال های اخیر، ما بحران های بزرگی از جمله زلزله، سیل، آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، تب برفکی و نداشتن بذر واکسن های ایمن سازی حوزه دامی را پشت سر گذاشتیم و با توجه به تمام این تجربیات در سال ۹۸ سازمان دامپزشکی، جلوتر از تمام بحران ها حرکت می کند و این مسئله قابل اثبات است.

در ادامه مدیر کل دامپزشکی استان هرمزگان با بیان اینکه حضور رئیس سازمان دامپزشکی کشور و همچنین رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور در روز دامپزکشی در استان هرمزگان بیانگر اهمیت این استان در این حوزه است.

همچنین در این نشست به صورت ویدئوکنفرانسی فرمان افتتاح  پروژه ملی ارتقای کیفیت ملی چوشت مرغ از سوی رئیس سازمان دامپزشکی کشور و از هرمزگان برای سراسر کشور صادر شد.

خبرنگار: کاظم محمدیان مصمم

نظر شما