هرمزگان رکورددار رشد اشتغال و افزایش جمعیت شاغل

۱۳۹۸/۰۷/۱۷ - ۱۱:۵۹:۰۶
کد خبر: ۹۰۹۴۱۵
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت: استان هرمزگان به عنوان یکی از رکورد داران رشد اشتغال جمعیت شاغل در کشور است.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، هادی ابراهیمی  اظهار داشت: مرکز آمار ایران در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد در فصل تابستان ۹۸ نرخ مشارکت اقتصادی استان و جمعیت ۱۵ ساله نسبت به سال ۹۷ قریب به ۵درصد افزایش و نسبت اشتغال در این فصل از ۳/۳۷ درصد به ۲/ ۴۱ درصد رسیده است.

وی افزود: هرمزگان بالاترین افزایش نرخ مشارکت در این فصل را داشته است و در نسبت اشتغال جزء ۵ استان برتر کشور است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت: با نگاهی دقیقتر به شاخص های بازار کار مشخص می شود در سال اخیر با بهبود فضای کسب و کار و روتق اقتصادی ایجاد شده در این استان، متقاضیان ورود به بازار کار افزایش پیدا کرده به نحوی که حتی از سایر نقاط کشور نیز متقاضیان کار وارد هرمزگان شده اند.

ابراهیمی ادامه داد: با وجود این حجم از افزایش کمترین تغییر در افزایش نرخ بیکاری هرمزگان شاهد بوده ایم به گونه ی که جمعیت بیمه شده ای این استان در مرداد ۹۸ نسبت به مدت مشابهه بیش از ۸ هزار نفر افزایش داشته است.

وی اضافه کرد: این در حالی ست که نرخ مشارکت هرمزگان در سال ۹۶، ۴/۳۸ بوده که در تابستان  سال ۹۸ به ۴۸ درصد رسیده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت: افزایش نرخ مشارکت مذکور بیانگر افزایش جمعیت فعال در بازار کار است و همچنین نرخ بیکاری استان در تابستان ۹۸ نسبت به بهار ۹۸ حدود ۵/۱ درصد کاهش داشته است. 

گفتنی است، تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری تنها رشد ۵۰۰ نفری را نشان می‌دهد که این تعداد از ۱۹۷۱ به ۲۴۹۶ نفر در تابستان ۹۸ رسیده است و تمامی این شاخص‌ها نشانه بهبود کمی و کیفی بازار کار، شاخص اشتغال و عملکرد مناسب تیم اقتصادی استان در  طی دو سال اخیر است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز