برپایی موکب اوقاف هرمزگان در مرز شلمچه

۱۳۹۸/۰۷/۱۸ - ۰۹:۴۵:۲۳
کد خبر: ۹۰۹۷۹۶
مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان هرمزگان از برپایی موکب اوقاف استان به نام موکب شهدای مدافع حرم به همراه استان‌های بوشهر و کهگیلویه‌وبویراحمد در مرز شلمچه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدیان، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان اظهار کرد: در بحث خدمات‌دهی به زائران اربعین حسینی استان‌ها دسته‌بندی شدند، همچنین امسال برای دومین سال موکبی در شلمچه با حضور ۳ استان برپا شده است.

وی با اشاره به اینکه موکب اوقاف و امور خیریه این استان به همراه دو استان دیگر از ۱۹ مهرماه آماده پذیرایی از مردم هستند، گفت: از تاریخ ۲۳ مهرماه پخت غذا در این موکب آغاز می‌شود و در سه وعده صبحانه، نهار و شام آماده ارائه خدمت به زائران کربلا هستیم.

وی با بیان اینکه احتمالاً این موکب چند روزی بعد از ایام اربعین هم برپاست، افزود: ۳۰ تخته فرش، ۳ تن خرما، یک کفی آب مدنی طبیعی و سایر نذورات مردم استان هرمزگان در مرز شلمچه برای پذیرایی از زائران آماده شده است.

حجت الاسلام مهدیان زمان فعالیت موکب اربعین شلمچه را از ۲۳ مهرماه تا ۲ روز بعد از اربعین اعلام کرد و افزود: با توجه به اینکه ارائه خدمات کیفی، رفاهی، فرهنگی و ضروری در موکب ارائه می‌شود، روزانه ۶ نفر نیروی خادم افتخاری و قابل‌اعتماد در موکب‌ها با رعایت مسائل بهداشتی و ایمنی به‌صورت داوطلب جهت خدمت‌دهی به زائران در موکب حضور دارند.

وی در پایان با بیان اینکه نذورات استان هرمزگان به مبلغ ۴۵۰ میلیون ریال از طریق موقوفات و کمک‌های مردمی تهیه‌ شده است، گفت: ما در طول مسیر رودان ـ بندرعباس ـ پارسیان و بندرلنگه بخش‌هایی را مخصوص خدمات‌دهی به زائران امام حسین‌(ع) اختصاص داده‌ایم.

نظر شما