معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان:

روشندلان هوش و استعداد بسیار بالایی دارند

۱۳۹۸/۰۷/۲۵ - ۰۸:۴۲:۰۱
کد خبر: ۹۱۲۹۱۸
روشندلان هوش و استعداد بسیار بالایی دارند
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت: افراد روشندل هوش و استعداد بسیار بالایی دارند که باید بتوان ظرفیت و توانمندی آنها را پر رنگ تر از محرومیت آنها دید.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان؛ دکتر سعید ناجی در مراسم بزرگداشت روز جهانی عصای سفید، افزود: هیچ گاه دیده نشده که مسببان مسائل و مصیبت های بزرگ در جوامع مختلف دنیا افرادی باشند که از نعمت بینایی محروم هستند.

وی تصریح کرد: کسانی مسبب گرفتاری ها و مصیبت های بشری بوده اند که از ناحیه دل دچار نابینایی هستند، افرادی که با نگاه درست و صحیح از زوایای اخلاقی به جامعه و دنیا دچار مشکل بوده اند.

ناجی خاطر نشان کرد: تمامی گرفتاری های که ناشی از جنگ ، ترور، خشونت و بد رفتاری در دنیا به وجود آمده به افرادی بر می گردد که در ظاهر دچار نابینایی نیستند و این  مصیبت ها و گرفتاری ها از دل نابینای آنها منشاء گرفته است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان با بیان اینکه نباید افراد روشندل را دچار محدودیت دانست، عنوان کرد: نابینایی فیزیکی تنها یک محرومیت  از یک نعمت الهی است و نباید آن را نقص این افراد دانست.

وی تاکید کرد: افراد روشندل هوش و استعداد بسیار بالایی دارند که باید بتوان ظرفیت و توانمندی آنها را پر رنگ تر از محرومیت آنها دید و نباید آنها را جدا از جامعه تلقی کرد.

ناجی با بیان اینکه نباید افراد روشندل را نیازمند ترحم دانست، بیان کرد: این افراد نیز مانند تمامی انسان ها در دنیا نیازمند محبت و احترام هستند، نیازی که در تمامی افراد وجود دارد و نباید آن را با ترحم اشتباه برداشت کرد.

وی با اشاره به اینکه تمامی انسان ها به یکدیگر متصل هستند و باید همدیگر را یاری کنند، افزود: مگر می شود درد را در سوریه، شمال و جنوب آفریقا و یا هر نقطه دیگر دنیا دید و آرامش داشت، کمک و یاری به هم نوع حد و مرز نمی شناسد  زیرا انسان ها در قبال یکدیگر مسئول هستند.

وی با بیان اینکه همه باید از نعمت های الهی و ظرفیت های موجود در جامعه بهره مند باشند، تاکید کرد: تمامی افراد باید از نعمت ها و ظرفیت های الهی و انسانی در جامعه‌ ایجاد شده بهره مند شوند و باید برای رسیدن به این برابری در جامعه تلاش کنیم.

وی تصریح کرد: با تغییر نگاه و رویکرد در جامعه باید بتوان متعهد بودن در قبال تعهدات و مسئولیت های اجتماعی را تقویت کرد، با شناخت ظرفیت ها و تنگناها در جامعه می توان گام های مهمی در رفع مسائل و مشکلات اجتماعی برداشت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز