حجت‌الاسلام و المسلمین مهدیان خبر داد:

طرح تشویقی ویژه حافظان ۵ جز قرآن کریم

۱۳۹۸/۰۷/۳۰ - ۰۹:۵۷:۱۳
کد خبر: ۹۱۴۷۴۸
طرح تشویقی ویژه حافظان ۵ جز قرآن کریم
حجت‌الاسلام و المسلمین مهدیان از طرح تشویقی حافظان 5 جزء قرآن کریم با هدف شناسایی و معرفی نخبگان واستعدادهای درخشان قرآنی به ویژه در گروه سنی نوجوانان و جوانان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ؛ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان اظهار داشت یکی از ارکان زیر بنایی توسعه فرهنگ قرآنی ،تعمم و تعمیق مفاهیم قرآن کریم و معارف اهلبیت(علیهم السلام)در میان آحاد جامعه است که از طریق ارتباط و  و انس هرچه بیشتر با مضامین آیات کلام وحی و آموزه های گهربار عترت(علیهم السلام)در جامعه محقق می شود.

وی به فرآیند شرکت در آزمون اشاره کرد وگفت: ثبت نام آزمون کتبی از طریق سایت                             از تاریخ 12 آبان لغایت 12 آذر قبولی در آزمون کتبی،شرکت در آزمون شفاهی از شروط این آزمون می باشد

حجت اللسلام و المسلمین مهدیان بیان کرد کلیه افرادی که موفق شوند در سال ۹۸ پنج جز از قرآن کریم را حفظ کنند، مبلغ نقدی پانصدهزار تومانی در اختیار آنها قرار خواهد گرفت به شرطی که در آزمونی که پایان سال برگزار می‌شود، قبول شوند. بنابراین، قرعه کشی دیگری نیز صورت خواهد گرفت که جوایزی به این افراد اختصاص پیدا خواهد کرد .

وی به دیگر مواردی که برای حافظان و قاریان انجام می‌شود اشاره کرد و گفت: برای حفظ قرآن قوانین مختلفی وجود دارد مثل اعطای مدرکی به حافظان توسط سازمان تبلیغات که به هر ترتیب مزایایی در آن وجود دارد. همچنین کمک هزینه تحصیلی به حافظان و قاریان که بخش قابل توجهی از هزینه تحصیل قاریان و حافظان که مدرک مرتبط داشته باشند و یا رتبه‌های برتر مسابقات ملی و بین المللی داشته باشند، توسط سازمان اوقاف و امور خیریه پرداخت می‌شود و تشویقات موردی که هر کدام از دستگاه‌ها به فراخور امکانات در نظر می‌گیرند. همچنین طرح‌هایی که بنیاد نخبگان برای حمایت از حافظان و قاریان در نظر گرفته است و سایر تشویقاتی که برای رتبه های برتر در مسابقات حفظ و قرائت در نظر گرفته شده نیز جز تشویقاتی است که بر ای حافظان و قاریان در نظر گرفته شده است.

 

نظر شما