مشاور وزیر آموزش و پرورش:

تقاضای والدین ، مسیر تربیت دانش آموزان مدارس را تغییر داده است

۱۳۹۸/۰۷/۳۰ - ۱۰:۱۱:۳۰
کد خبر: ۹۱۴۷۶۲
تقاضای والدین ، مسیر تربیت دانش آموزان مدارس را تغییر داده است
مشاور وزیر آموزش و پرورش در جلسه منتخبین انجمن اولیاء ومربیان بندرعباس گفت: توجه والدین به بعد علمی دانش آموزان و تقاضا و پیگیری ساحت آموزشی باعث شده است که مسیر و اهداف مدارس در تربیت دانش آموزان سمت و سوی علمی به خود بگیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ؛ دکتر رضا مددی در همایش منتخبین انجمن اولیاء و مربیان شهر بندرعباس که در سالن کانون غدیر برگزار شد، کارکرد انجمن اولیاء و مربیان را در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را مهم برشمرد و اظهار داشت: تربیت فردی دانش آموزان در خانواده شکل می گیرد و در مدارس تربیت بعد اجتماعی آنها حاصل می شود که برای تحقق ابعاد مختلف تربیت، هماهنگی نهاد خانواده و مدرسه بسیار مهم است. 

وی اضافه کرد: هدف مدرسه فقط هدایت دانش آموزان به سوی دانشگاه نیست بلکه وظیفه اصلی مدارس باید تربیت هنرهای عمومی، اجتماعی و شخصیتی باشد و انجمن اولیاء و مربیان باید پیگیر باشند که مدارس در تربیت بچه ها چه فعالیت و برنامه ریزی دارند.

رئیس ستاد اجرائی سند تحول بنیادین دستگاه تعلیم و تربیت کشور افزود: والدین آینده فرزندان را در کنار تربیت مطلوب تمام ساحت ها ببینند و نباید تنها به تربیت بعد علمی فرزندانشان در مدارس توجه نمایند.توجه و تقاضای بیش از حد والدین به ابعاد آموزشی باعث شده است که مسیر تربیت در مدارس نیز سمت و سوی علمی به خود بگیرد و تربیت همه جانبه مورد غفلت قرار گیرد.

مددی ورود انجمن اولیاء ومربیان به چگونگی تربیت در مدارس را مهمترین  راهکار در تغییر مسیر نگرش موجود برشمرد و افزود: انجمن اولیاء و مربیان باید در سطوح مختلف سیاست گذاری و برنامه ریزی برای فعالیت های مدارس دخیل باشند و بر فعالیت های آموزشی و پرورشی آنها نظارت داشته باشند و آموزش و پرورش نیز باید این بستر را فراهم سازد تا مشارکت همه جانبه اولیاء محقق شود.

این مسئول با بیان اینکه حق تمامی والدین است که به صورت مستقیم یا از طریق نماینده آنها در انجمن اولیاء و مربیان در اداره مدرسه سهیم باشند، تصریح کرد: مدارس به تنهائی قادر نخواهند بود تمام خدمات تربیتی و آموزشی را ارائه کند. بنابراین باید مورد حمایت و پشتیبانی والدین قرارگیرند. اگر به دنبال کیفیت مطلوب تعلیم و تربیت هستیم باید مشارکت فعال در همه زمینه ها داشته باشیم.

نظر شما