مدیرکل بنادر هرمزگان در جمع مدیران شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان:

۲۰۰میلیارد تومان پروژه فعال آماده رونمایی است

۱۳۹۸/۰۸/۰۲ - ۱۰:۳۸:۳۹
کد خبر: ۹۱۵۷۳۴
۲۰۰میلیارد تومان پروژه فعال آماده رونمایی است
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به ۲۰۰میلیارد تومان طرح دریایی و بندری قابل افتتاح و کلنگ زنی در این استان گفت: در دور جدید تحریم های آمریکا علیه صنعت دریانوردی کشور، با عنایت خداوند و تدبیر و مسئولیت پذیری هیچ طرح سرمایه گذاری و توسعه ای در بندر شهید رجایی متوقف نشده است.

 

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ؛ "اله مراد عفیفی پور" در سومین نشست شورای هماهنگی راه و شهرسازی هرمزگان که با حضور مدیرکل دفتر مدیریت ارزیابی عملکرد و حقوق شهروندی این وزارتخانه در بندر شهید رجایی برگزار شد، اظهار داشت: در نیمه نخست سال جاری، ۵هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان قرارداد سرمایه گذاری با بخش خصوصی منعقد شده است که عملیات ساخت وساز در چهار پروژه از این قراردادها در حال انجام  است.

وی با اشاره به  نهضت توسعه زیرساخت های گردشگری دریایی در این استان طی سه سال اخیر، از ایفای اثرگذار مسئولیت های اجتماعی توسط سازمان بنادر و دریانوردی سخن به میان آورد و افزود: علاوه بر ساخت ۷۰ اسکله شناور که بخش عمده آنها در حوزه  گردشگری بوده  طی یک دهه اخیر، در حال حاضر نیز  شش فروند جدید در حال ساخت است که تا پایان سال در نقاط مختلف استان نصب و به بهره برداری میرسد.

 

عفیفی پور گفت: ایجاد زیرساخت های گردشگری دریایی در قلب سواحل بکر "مکران" از جمله منطقه زیبای گوگسر و سواحل شرقی در شهرستان جاسک در دست بررسی و مطالعه است که با جدیت پیگیری می شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با بیان اینکه در این سواحل مطالعه احداث یک مگاپورت توسط سازمان بنادر دنبال می شود، افزود: با نهایی شدن این مطالعات، امکان سنجی احداث یک بندر جدید در کرانه دریای عمان به منظور جذب کشتی های بزرگ و با آبخور بالا با هدف آینده نگری و کسب سهم بیشتر از بازار منطقه در دستور کار است.

وی با تشریح اقدامات انجام شده به منظور توسعه بنادر کوچک و رونق معیشت ساحل نشینان، تصریح کرد: مجتمع بندری خمیر در زمره این بنادر است که عملیات ساخت آن مجددا فعال شده و با ۲۷میلیارد تومان اعتبار در دست ساخت است که بخش اعظم آن تا پایان سال جاری آماده می شود.

عفیفی پور آغاز عملیات ساخت ۱۰۵ متر اسکله در بندر سیریک واقع در سواحل مکران، رفع نیازهای پسکرانه ای و ایجاد مسیرهای دسترسی جاده ای جدید برای بندر لنگه و همچنین فعال سازی خط صادراتی در بندر شیو در غرب هرمزگان را به عنوان دیگر دستاوردهای حاصل شده در زمینه توسعه بنادر کوچک برشمرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز