سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان؛

هرمزگان رتبه دوم سرمایه گذاری در طرح های صنعتی کشور

۱۳۹۸/۰۸/۰۶ - ۱۰:۲۲:۴۱
کد خبر: ۹۱۷۰۰۴
هرمزگان رتبه دوم سرمایه گذاری در طرح های صنعتی کشور
در شش ماهه نخست سال ۲۴۵ فقره جوازهای تاسیس صنعتی در استان صادر شده که ارزش سرمایه گذاری این تعداد واحدهای صنعتی بالغ بر۴۶۵ هزار میلیارد ریال است که در صورت به بهره برداری رسیدن این طرح ها، زمینه اشتغال شش هزار و ۷۰۰ نفر فراهم خواهد شد که ۲ درصد اشتغال کل کشور در استان هرمزگان رخ خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ؛ روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان در پی خبر منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر کاهش ۱۰۰ درصدی سرمایه گذاری در استان هرمزگان اعلام کرد:

در آمار منتشر شده با توجه با صدور پروانه بهره برداری نفت ستاره در سال گذشته بعنوان یک واحد شاخص جهانی(قابل تکرار برای هیچ استان و کشوری نخواهد بود) و مقایسه میزان سرمایه گذاری سال گذشته با مدت مشابه سال جاری (و نبود واحد بزرگ در مقیاس نفت ستاره) قطعا آمار منفی خواهد شد.

حال آنکه با کنار گذاشتن این پروانه و مقایسه میزان سرمایه گذاری شش ماهه سال گذشته استان با مدت مشابه سالجاری، رشد ۳ درصدی را خواهیم داشت  که  ۹ درصد سرمایه گذاری کل کشور در این مدت در استان هرمزگان صورت گرفته است و این استان هم اکنون رتبه دوم سرمایه گذاری کشور را داراست.

در شش ماهه نخست سال ۲۴۵ فقره  جوازهای تاسیس صنعتی در استان صادر شده که ارزش سرمایه گذاری این تعداد واحدهای صنعتی بالغ بر۴۶۵ هزار میلیارد ریال است که در صورت به بهره برداری رسیدن این طرح ها، زمینه اشتغال شش هزار و ۷۰۰ نفر فراهم خواهد شد که ۲ درصد اشتغال کل کشور در استان هرمزگان رخ خواهد داد.

حال با آمار فوق که بر گرفته از سامانه هماهنگ وزارت صنعت، معدن و تجارت است میتوان اعلام کرد که استان هرمزگان نه تنها در شاخص سرمایه گذاری منفی نیست بلکه رتبه دوم کشور را داراست.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز