نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان:

تلاش های امید بخشی در حوزه آبرسانی انجام شده است

۱۳۹۸/۰۸/۰۶ - ۱۱:۳۴:۱۰
کد خبر: ۹۱۷۰۵۲
تلاش های امید بخشی در حوزه آبرسانی انجام شده است
نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: تلاش های امید بخشی در حوزه آبرسانی به اقصی نقاط استان هرمزگان انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ؛ حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده در جمع کارکنان آبفای هرمزگان با اشاره به اهمیت موضوع آب گفت: فعالیت در حوزه آبرسانی الهی ترین کاری است که در جامعه انجام می شود؛ این موضوع تا آنجا اهمیت دارد که امیرالمومنین حضرت علی (ع) در آن زمان تاکید زیادی بر آن داشت.

وی ادامه داد، دو موضوع پیش از اسلام برای جامعه آن زمان از اهمیت ویژه ای برخوردار بود که یکی از آن کلید داری خانه خدا و دیگری منصب سقاخانه بود، به طوریکه این دو مسئولیت را در آن زمان به بزرگان قوم و جامعه می سپردند که این نشان از اهمیت موضوع آب و تامین آن برای جامعه است.

امام جمعه بندرعباس با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی آبفای هرمزگان در راستای تامین آب پایدار برای مردم این استان گفت: گزارش امید بخشی از اقدامات انجام شده و در دستور کار، از سوی مدیرعامل آبفای هرمزگان ارائه شد که می تواند مشکل کم آبی این استان را مرتفع کند.

وی ابراز امیدواری کرد، با نزول رحمت الهی مشکل کم آبی مرتفع و از ظرفیت های ایجاد شده برای آبادانی بیشتر استفاده شود.

حجت الاسلام عبادی زاده همچنین با تاکید بر استفاده از ظرفیت های قدیمی و سنتی تامین آب بویژه آب انبارها گفت: به دلیل فراهم بودن زیرساخت ها، این منابع باید به عنوان مکمل شبکه آبرسانی مورد استفاده قرار گیرد.     

مهندس امین قصمی مدیرعامل آبفای هرمزگان نیز در این جلسه با اشاره به استفاده آبفای هرمزگان از همه ظرفیت های تامین آب موجود در کشور گفت: این استان به دلیل محدودیت منابع آبی قابل شرب نیازمند هزینه های بیشتری برای تامین آب مورد نیاز است. از این رو همه ظرفیت های آبی شامل منابع آبی زیر زمینی، سد و همچنین آب شیرین کن ها را در اختیار گرفته تا تامین آب مردم این استان با چالش کمتری مواجه شود.

وی همچنین به پراکندگی محدوده خدمات آبرسانی در استان به عنوان یکی دیگر از مشکلات بخش آبرسانی اشاره کرد و گفت: آبرسانی به شهرها و روستاهای هرمزگان به دلیل شرایط جغرافیایی خاص بر مشکلات این بخش افزوده به طوریکه فاصله شرقی ترین نقطه استان با غربی ترین نقطه آن 12 ساعت است که سختی هایی را برای خدمات رسانی دارد از این رو تلاش بیشتری برای خدمات مطلوب تر نسبت به سایر نقاط کشور می طلبد.

مدیرعامل آبفای هرمزگان ادامه داد، یکی از چالش هایی که استان ما با آن مواجه است مهاجرت از روستا به شهر است که بر اساس بررسی صورت گرفته یکی از عامل های اصلی مهاجرت خشک سالی و کم آبی است که اگر بتوانیم آب مورد نیاز روستاها را تامین کنیم جلوی مهاجرت را خواهد گرفت.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در غرب هرمزگان برای تامین آب مورد نیاز مردم، افزود: در این زمینه اقداماتی نظیر تامین آب شهرستان بستک از طریق آب شیرین کن چارک در دستور کار آبفا قرار گرفته است. به گفته قصمی، این اقدام می تواند زمینه ایجاد صنعت و اشتغال را در بستک فراهم آورد.

مدیرعامل آبفای هرمزگان به رفع بخشی از مشکلات آبی شهرستان بندرلنگه و جزایر استان در قالب احداث آب شیرین کن ها اشاره کرد و گفت: این مجموعه، تامین آب از طریق آب شیرین کن را به عنوان یک چشم انداز در دستور کار خود قرار داده است تا مشکلات آبی را کم کند.

وی در این زمینه گفت: تا سال آینده آب شیرین کن یکصد هزار متر مکعبی بندرعباس با ظرفیت کامل وارد مدار بهره برداری می شود. همچنین احداث آب شیرین کن 50 هزار متر مکعبی نیز از دیگر اقدامات آبفا است که هم اکنون در مرحله مناقصه قرار دارد و امیدواریم با تکمیل آن، تامین آب بندرعباس به پایداری لازم برسد. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز