رییس اداره اوقاف وامور خیریه شهرستان بندرلنگه:

با ایجاد وقف، بسیاری از مشکلات جامعه رفع می شود

۱۳۹۸/۰۸/۰۸ - ۰۹:۰۵:۳۲
کد خبر: ۹۱۷۵۸۳
با ایجاد وقف، بسیاری از مشکلات جامعه رفع می شود
رییس اداره اوقاف وامور خیریه شهرستان بندرلنگه گفت: با اطلاع رسانی ،در بخش‌های مورد نیاز جامعه، می‌توان با ایجاد وقف، بسیاری از مشکلات جامعه را رفع کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ؛ احمد قباد رییس اداره اوقاف وامور خیریه شهرستان بندرلنگه در جلسه دهه وقف که با حضور مسئولین فرمانداری شهرستان برگزار گردیدگفت؛ با اطلاع رسانی در بخش‌های مورد نیاز جامعه، می‌توان با ایجاد وقف، بسیاری از مشکلات جامعه را رفع کرد.

وی با بیان این‌که فقر وقف در حوزه‌های قرآنی، فناوری، جهیزیه، فقرا و... در شهرستان وجود دارد؛ تاکیدکرد: نیاز است که موقوفاتی را در این بخش‌ها داشته باشیم و واقفان خیراندیش در زمینه‌های مورد نیاز جامعه وقف داشته باشند.

قباد تصریح‌کرد: از همه اقشاری که می‌توانند در این بخش اطلاع‌رسانی کنند، انتظار داریم  که ظرفیت وقف را تبلیغ و ترویج کنند تا میزان وقف در زمینه‌های مورد نیاز جامعه افزایش یابد و واقفان خیراندیش با اطلاع از حوزه‌های مورد نیاز، وقف داشته باشند.

وی تصریح‌کرد: وقف در واقع پشتوانه جریان اقتصادی در جامعه در طول تاریخ بوده است.

وی تاکیدکرد:بخشی از مشکلات مردم را می‌توان برطرف کرد اگر که وقف در آن بخش‌ها داشته باشیم.

رییس اوقاف بندرلنگه  گفت: در صورتی‌که افزایش موقوفات در حوزه قرآنی داشته باشیم و فعالیت‌های قرآنی افزایش یابد و درنتیجه جامعه قرآنی داشته باشیم، بسیاری از مشکلات جامعه برطرف می شود.

به گفته احمد قباد درسال جاری 20درصد افزایش اجرای نیات موقوفات در شهرستان شاهد بوده‌ایم.

وی در پایان گفت:کسانی که در قید حیات هستند می‌توانند وقف کنندکه هم در زمان حیات و هم پس از مرگ از مواهب و حسنات آن بهره ببرند‌

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز