مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان در گفتگوی اختصاصی با برنا مطرح کرد:

همکاری و تعامل زمینه ساز ورود کارآفرینان/ شفاف سازی ، قانونگرایی ، جوانگرایی برای حل مشکلات مردم اولویت اصلی است

۱۳۹۸/۰۸/۰۸ - ۱۰:۳۲:۵۹
کد خبر: ۹۱۷۶۶۵
همکاری و تعامل زمینه ساز ورود کارآفرینان/ شفاف سازی ، قانونگرایی ، جوانگرایی برای حل مشکلات مردم اولویت اصلی است
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان در گفتگوی اختصاصی با خبر گزاری برنا با بیان اینکه همکاری و تعامل زمینه ساز ورود کارآفرینان است، گفت:فاف سازی ، قانونگرایی ، جوانگرایی برای حل مشکلات مردم اولویت اصلی این اداره کل است.

به گزارش خبرگزاری بُرنا در هرمزگان ؛ مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان با اشاره به راهبری سیاست های معطوف به تثبیت فرآیند کسب و کار مولد ، شناسایی و معرفی فرصت های اشتغال به متقاضیان واقعی ، مهارت آموزی به جویندگان کار ، تعامل و همراهی سازند ه به مراجع ذیربط ، فراهم سازی امکان مشارکت آحاد جامعه هدف در چارچوب ماموریت های وزارت ، حفظ اشتغال موجود و امنیت شغلی کارگران بعنوان برخی از وظایف این اداره کل ،  همکاری و تعامل  را زمینه ساز ورود کارآفرینان خواند.

هادی ابراهیمی  با بیان اینکه تفاوت بین کارآفرینی و کارفرمایی تولید محصول یا ارائه خدمات است ؛ اضافه کرد : کارآفرین شخصی است که  با در نظر گرفتن و پذیرش ریسک ، شرایط اقتصادی و ایجاد نوآوری و خلاقیت وارد بازار کار شود .

وی در خصوص بسته های حمایتی از کارآفرینان عنوان کرد : برای اولین بار شروع به تدوین برنامه سند توسعه کارآفرینی در استان کرده ایم و این بر اساس نظام یکپارچه اقتصاد مقاومتی و برنامه جامع کارآفرینی در طول برنامه ششم است .

وی ادامه داد : در این برنامه سعی شده است که از جنبه های مختلف بیرونی و درونی به مسائل مختلف کارآفرینان در این برنامه جامع بپردازد مهمترین کاری که در حوزه کارآفرینی می توانیم انجام دهیم توجه به اکوسیستم یا زیست بوم کار آفرینی است .

ابراهیمی با بیان  اینکه دنیای امروز دنیای مدرن و متحولی است و متناسب با رشد دانش و تکنولوژی کسب و کارها نیز متفاوت شده است ، بیان کرد : امروز با بخش عمده کسب و کارهایی روبرو هستیم که بر پایه فناوری های مدرن و  بدون گرفتن مساحت زیادی از زمین ایجاد اشتغال می کنند.

وی ، گفت: همچنین در دنیای امروز دانش بعنوان محصول تولیدی در بسیاری از  کشورهای دنیا خرید و فروش می شود و در رشد اقتصادی موثر است  .

این مسئول  با اشاره به این موضوع که مهمترین کار در زمینه کارآفرینی فراهم کردن فضا و زمینه مناسب برای رشد این نوع کسب و کارهاست ، اظهار کرد : در قالب برنامه جامع کارآفرینی بدنبال فراهم کردن اکوسیستم کارآفرینی و داشتن نقشه راهبردی کارآفرینی هستیم که پس از نهادینه شدن اجرایی می شود .

وی در خصوص شناساندن مزایای کارآفرینی به کارآفرینان توضیح داد  : با توجه به اینکه برگزاری استارت آپ ها به عهده دانشگاه ها و پارک علم و فناوری است ما معتقدیم در کنار سایر بازیگران اکوسیستم کارآفرینی در بخش دولتی مثل پارک ها ، مراکز دانشگاهی ، دستگاه های اجرایی باید یک فضا برای اینکار داشته باشیم و ورود ما یک ورود دلی و احساس مسئولیتی است .

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان با بیان اینکه اگر زبان مشترک را در استان ایجاد کنیم زمینه برای ورود کارآفرینان فراهم می شود ، افزود : هفته پایانی آبان ماه هفته جهانی کارآفرینی را  پیش رو داریم که به این مناسبت جشنواره کارآفرینی برگزار  و در این جشنواره اساتید کشوری و کارآفرینان برتر کشوری دعوت می شوند .

ابراهیمی برای سهولت کارآفرینان برای ورود به بازار کار اذعان کرد : برای حمایت بیشتر از  کارآفرینان  طرح های فناوری اطلاعات و ارتباطات ، استارت آپ هایی که به سمت بازار محصول رفته اند ( تجاری شده اند )  در حالیکه طرح مورد نیاز استان باشد و بخشی از مشکلات استان را برطرف کند تفاهمنامه ای با صندوق کارآفرینی امید مبنی بر پرداخت تسهیلات کم بهره به آنان و طرح های از این نوع امضا شده است .

وی با اشاره به اینکه در اعطای تسهیلات نظارت بسیار محکم و پرداخت تسهیلات مرحله ای و تدریجی است ، گفت : در تکنولوژی های جدید کار و محصول مهم است دیگر زمین مطرح نیست .

این مسئول با بیان اینکه کارآفرینان  ناامید و خسته نشوند و بدانند که ما می دانیم مسیر کارآفرینی سخت است ، تصریح کرد : من قول می دهم اگر نتوانم دستشان را بگیرم مطمئنا پایشان را نمی گیرم ومشکلات حاشیه ای و مانع ایجاد نمی کنیم .

وی با بیان اینکه در طول 8 سال اخیر در تابستان امسال استان هرمزگان بالاترین نرخ مشارکت درکشور را داشته است ، خاطر نشان کرد : مهمترین ویژگی بازار کار ما  افزایش جمعیت متقاضی  شغل است ؛ درست است که نرخ بیکاری ما نسبت به پارسال افزایش یافته اما در نظر داشته باشیم که این نشان دهنده بد بودن یا افزایش نبود شغل نیست بلکه نشان می هد با وجود اینکه نرخ مشارکت ما 8 درصد افزایش یافته صرفا 2  درصد به جمعیت بیکاران اضافه و 6 درصد به جمعیت شاغلین اضافه شده است و تامین اجتماعی نیز گواه بر افزایش افراد شاغل  است  .

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان  با اشاره به اینکه نرخ مشارکت هرمزگان از کشور بالاتر است مطرح کرد : فضا برای کار و امید به پیدا کردن کار در استان گسترش یافته و افزایش ورود خانم ها و فارغ التحصیلان دانشگاهی به بازار کار را داشته ایم  .

ابراهیمی تشریح کرد : باید توجه داشته باشیم که در تابستان 98 نرخ مشارکت کشور ۴۴/۹ و در هرمزگان این عدد به ۴۷ رسیده است و نرخ مشارکت هرمزگان از نورم کشوری ۳ درصد بالاتر است. در تابستان ۹۸ بالاترین نرخ مشارکت را در کشور کسب کرده ایم و این گواه بر این است که  مشکل بیکاری ما نبود فرصت نیست ؛در استان با وجود افزایش جمعیت کار بحران بیکاری نداشته ایم .

وی با بیان اینکه شناخت مزیت های اشتغالزایی در مناطق روستایی از برنامه های جدی دولت تدبیر و امید بوده است ، در این راستا اظهار کرد : مهمترین حوزه ما پس از پرداخت تسهیلات روستایی توجه به گسترش رسته های اشتغالزای استان است و در آموزش ، شناسایی بازار ، ترویج ، برندینگ ، بسته بندی ،بطور مثال در رسته هایی چون آبزی پروری ، محصولات گلخانه ای ، خرما که جز رسته های پراشتغال استان است توجه بیشتر باعث اشتغال می شود .

ابراهیمی در ادامه گفت : با کمک نهادها و حوزه های تخصصی مربوطه در صدد گسترش رسته های پر اشتغال استان؛ در کنار تولید رسته اش را کامل می کنیم و این امر به اشتغال پیش و پس تولید منجر می شود .

ابراهیمی تعداد تعاونی های استان را  2866 تعاونی با 14 رشته ، بیان کرد و ادامه داد : از این تعداد 980 تعاونی در بندرعباس فعالیت می کنند و همچنین از 14 رشته بیشترین مربوط به کشاورزی است .

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان در زمینه شناخت آسیب ها به برنامه ریزی دقیقی در زمینه های توسعه مسئولیت اجتماعی بنگاه ها در حوزه سلامت اجتماعی کارکنان ، توجه به ایجاد مراکز همیار کارکنان ، توسعه مفهوم مددکاری اجتماعی و حمایت های اجتماعی در فضای کاری و کمک از سازمان های اجتماعی کشوری و استانی به همراهی کردن در مفاهیم سلامت اجتماعی اشاره کرد .

وی با اشاره به این موضوع که تمام تلاش خود را در شفاف سازی ، قانونگرایی ، جوانگرایی و حل مشکلات مردم می کند ، افزود : خود را جدا از مردم نمی بینیم با دستور مقام عالی وزارت ما نیز در استان با هر نوع اسراف ، و مظاهر تجمل گرایی مخالفیم و در این خصوص غذاها، کادوها و هزینه های اضافی را ممنوع کرده ایم همچنین از منابع اداره ای حداکثر بهره وری را می کنیم و سعی کرده ایم  با کمترین امکانات بیشترین خدمات رسانی را به مردم داشته باشیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان با بیان اینکه معیار من با همکارانم سلامت و توانمندی است، تصریح کرد : خود را در اتاق شیشه ای فرض می کنم و هیچ ابایی ندارم که هر آنچه را انجام می دهم مردم ببیند زیرا معتقدم که ماهیت وجودی ما خدمت به مردم است .

وی در خصوص ارتباط با اصحاب رسانه ، گفت : ما از اولین اداراتی هستیم که روابط عمومی مان برنامه دوساله جهت ارتباط منظم با رسانه تدوین کرده است و نگاه ما به رسانه بعنوان دیده بان ، چشم و گوش مردم و زبان اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان است .

گفت و گو : جمیله دبیری نیا

index - Copy

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز