رییس بنیاد مستضعفان در بازدید از بندر شهید رجایی :

باید عرصه را برای حضور بخش خصوصی باز کنیم

۱۳۹۸/۰۸/۰۹ - ۰۹:۱۳:۳۵
کد خبر: ۹۱۸۰۹۱
باید عرصه را برای حضور بخش خصوصی باز کنیم
رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی گفت: وضعیت پویایی و عملیات جابجایی کالادر بندر شهید رجایی نشان می دهد که تحریم‌ها نتوانسته کشورمان را از تلاش و توسعه باز دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ؛ سیدپرویز فتاح که به منظور آشنایی با توانمندی‌های پایتخت دریایی ایران به بندر شهیدرجایی سفر کرده، در جریان بازدید از بخش‌های مختلف بزرگترین و پیشرفته ترین پایانه کانتینری ایران اظهارداشت: امروز که تجهیزات و عظمت بندر شهید رجایی را از بالای یک جرثقیل کانتینری مشاهده کردم، پی بردم که این وسعت فعالیت و تلاش و توسعه نوید آن را می دهد که علیرغم همه تحریم‌های دشمنان، تلاش ها ادامه دارد.

 وی افزود: وضعیت فعالیت های اقتصادی و توسعه‌ای در این بندر به نسبت سال گذشته روند رو به بهبودی را سپری می کند. 

فتاح با بیان اینکه بنیاد مستضعفان باید سرآمد باشد، گفت:ما رقیب کسی نیستیم و در سطح نظام به رسالت خود عمل می کنیم.

وی خاطر نشان کرد: این نهاد ضمن آنکه باید نقش خود را بشکل اثر گذار در توسعه اقتصادی کشور ایفا کند، معتقد هستیم عرصه برای فعالیت بخش خصوصی نیز باید فراهم شود تا سرمایه گذاری کنند و ما از حضور آنها استقبال می کنیم. 

رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی تصریح کرد: هرچه بتوانیم روی توسعه بندر شهید رجایی تمرکز کنیم در پیشبرد فرایند توسعه  اقتصادی اثر گذار خواهیم بود.

اله مراد عفیفی پور مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با بیان اینکه بندر شهید رجایی ۶۰ درصد از عملیات تجاری بنادر کشور را پشتیبانی می کند، گفت: بیش از ۸۰ درصد عملیات کانتینری بنادر ایران دراین بندر انجام می شود و ظرفیت فعلی   ۵,۸ میلیون تی ای یو (هر واحد معادل یک کانتینر ۲۰فوت ) است .

وی با اشاره به در دست ساخت بودن مرحله سوم طرح توسعه بندر شهیدرجایی افزود :تا پایان امسال ۶۰۰ متر  از مجموع ۱۴۰۰ متر اسکله های پایانه شماره ۳ به بهره برداری می رسد و با اجرای کامل طرح ،ظرفیت بندر به ۸ میلیون تی ای یو افزایش خواهد یافت .

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با بیان اینکه بندر شهید رجایی ارتباط با ۸۰بندر بین المللی و میزبانی از ۲۱ خط کشتیرانی کانتینری مستقیم  (لاینر ) را در کارنامه خود دارد، تصریح کرد: فعالیتهای این بندر در سطح استانداردهای جهانی بوده و در شرایط تحریم‌ها نیز تلاش می کنیم وضعیت تجارت بین المللی کشور را پویا و فعال نگهداریم.

 

نظر شما