رئیس اداره مدارس غیر دولتی وتوسعه مشارکتهای مردمی هرمزگان:

۴ مدرسه از راه دور در هرمزگان تأسیس می شود

۱۳۹۸/۰۸/۰۹ - ۰۹:۳۴:۱۹
کد خبر: ۹۱۸۱۰۸
۴ مدرسه از راه دور در هرمزگان  تأسیس می شود
رئیس اداره مدارس غیر دولتی وتوسعه مشارکتهای مردمی هرمزگان گفت: با هدف ایجاد فرصت عادلانه برای همه دانش آموزان و برطرف شدن محدودیت های تحصیل در شهرستان های بندر لنگه، بندر خمیر، بشاگرد و جاسک به داشتن مدارس آموزش از راه دور، چهار مدرسه آموزش از راه دور در شهرستان های نامبرده تأسیس می شود که متقاضیان تأسیس این مدارس می توانند تا 15 آبان ماه 98 به ادارات آموزش و پرورش مراجعه و تشکیل پرونده بدهند.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ؛  رامش فرزام امیر ابراهیمی  با بیان اینکه تأسیس مدارس راه دور در راستای شعار سال تحصیلی جاری آموزش و پرورش استان هرمزگان است، اظهار داشت: برخی دانش آموزان به دلایل مختلف از جمله دوری یا سختی دسترسی به مدرسه، مشکل خانوادگی و سرپرستی افراد، کودکان کار و معلولان جسمی حرکتی و سربازان از حضور در مدارس عادی محروم هستند و برای تحقق شعار سال آموزش و پرورش که همانا پوشش تحصیلی حداکثری است نیاز به تأسیس مدارس از راه دور می باشد.

وی افزود:در این راستای و با توجه به نیاز شهرستان های بندر لنگه، بندر خمیر، بشاگرد و جاسک به داشتن مدارس آموزش از راه دور، چهار مدرسه در این شهرستان ها تأسیس می شود.

فرزام امیر ابراهیمی ادامه داد: برای تأسیس این مدارس غیر دولتی، با درج فراخوانی از متقاضیانی واجد شرایط که تمایل به تأسیس این مدارس در شهرستان های نامبرده را دارند،خواسته می شود با رعایت  مفاد موجود، اقدام به نام نویسی کنند.

این مسئول با بیان اینکه هر مجوز صرفا برای همان منطقه ی مورد نظر صادر می گردد و امکان جابجایی وجود نخواهد داشت، ادامه داد: مجوز متناسب با جنسیت و سایر شرایط و ضوابط صادر می گردد که  مجوز پس از بررسی مستندات ارائه شده به بالاترین امتیاز متقاضیان تعلق خواهد گرفت ( مدارک سایر متقاضیان مسترد نخواهد شد).

 فرزام امیر ابراهیمی با اشاره به اینکه افراد حقیقی صرفاً می توانند متقاضی تاسیس مدرسه در داخل یا خارج از کشور باشند، تصریح کرد: متقاضیان باید توجه داشته باشند پس از تکمیل فرمهای مربوطه و ارائه مستندات خود به اداره آموزش و پرورش شهرستان های نامبره و بررسی های دقیق و تخصصی مستندات متقاضیان و مصاحبه با متقاضی براساس سرفصل های تعیین شده و استعلام واجدین شرایط از مراجع ذیربط امتیاز بندی و صدور مجوز برای بالاترین امتیاز پس از مصاحبه و طی بررسی دقیق تعلق خواهد گرفت.

رئیس اداره مدارس غیر دولتی وتوسعه مشارکتهای مردمی هرمزگان گفت: قبل از صدور مجوز ، متقاضی باید اقدام به واریز مبلغ دومیلیون ریال به نام حساب در آمدهای اختصاصی – ملی نزد خزانه داری کل کشور با دریافت کد شناسه  از درگاه tsa.medu.ir را به مسئول ثبت نام تحویل نمایند.

وی خاطر نشان کرد: که وجه واریزی برابر تبصره ی الف بند ج ذیل ماده ی 9 قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی دریافت و قابل استرداد نخواهد بود .

این مسئول بابیان اینکه آخرین مهلت نام نویسی  تا 15 آبان ماه سال 98 می باشد، اضافه کرد: متقاضیان می توانند با مراجعه به اداره های آموزش و پرورش شهرستان های نامبرده دفترچه راهنمای متقاضیان تاسیس مدارس آموزش از راه دور را دریافت نمایند و نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

نظر شما