مدیرکل آموزش پرورش هرمزگان:

بیش از ۵هزار دانش آموز به اردوی راهیان نور اعزام می شوند

۱۳۹۸/۰۸/۰۹ - ۰۹:۳۶:۵۶
کد خبر: ۹۱۸۱۱۲
بیش از ۵هزار دانش آموز به اردوی راهیان نور اعزام می شوند
مدیرکل آموزش پرورش هرمزگان ازشروع اعزام بیش از پنج هزار دانش آموزش متوسطه دوم دختر و پسردر قالب راهیان نورمناطق جنوب و راهیان نور دریائی خلیج فارس در جزایر هرمز و لارک در تاریخ 11 آبان ماه 98 خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ؛ موسی دادی زاده سرخائی در جلسه هماهنگی اردوهای راهیان نور استان هرمزگان که در دفتر فرماندهی سپاه امام سجاد( علیه السلام) برگزار شد، اظهار داشت: هدف دستگاه تعلیم و تربیت براساس تدوین سند تحول آموزش و پرورش این است که دانش آموزی تربیت کند که به حیات طیبه برسد که برای این منظور تمام ساحت های دانش آموزان باید پرورش یابد.

وی ادامه داد: در سند راهیان نور،پرداختن به ساحت اخلاقی از جمله فرهنگ ایثارو شهادت و نیز تلاش در جهت حفظ تمامیت ارضی کشور مورد توجه قرار گرفته است.

دادی زاده از هدف گذاری برای اعزام بیش از پنج هزار دانش آموز استان هرمزگان برای اردوی راهیان نور سال تحصیلی جاری سخن گفت و افزود: از تاریخ 11 آبان ماه 98 بیش از پنج هزار دانش آموز متوسطه دوم در قالب راهیان نور به مناطق جنوب و همچنین جزایرهرمز و لارک اعزام خواهد شد.

وی افزود: از تعداد پنج هزار دانش آموز دختر و پسر اعزامی به راهیان نور، تعداد سه هزار دانش آموز به مناطق جنوب و دو هزار دانش آموز نیز به راهیان نور دریائی اعزام خواهند شد.

مدیرکل آموزش پرورش هرمزگان خاطر نشان کرد:50 درصد ازهزینه ها از اعتبارات سپاه و 50 درصد دیگر نیز آموزش و پرورش تأمین می کند. در هر اتوبوس اعزامی به راهیان نور یک روای مناطق جنگی، یک روحانی و دو مربی، همراه دانش آموزان می باشند.

دادی زاده، برگزاری اردوهای راهیان نور را مطابق دستورالعمل اردوهای دانش آموزی عنوان کرد و گفت: مکان هائی در مسیر برای شب خوابی در نظر گرفته شده است . تمام اتوبوس ها فقط تا ساعت 23 شب حق حرکت دارند وسپس تا صبح روز بعد در این مکان های از پیش تعیین شده به استراحت خواهند پرداخت.

سردار اباذر سالاری فرمانده سپاه امام سجاد علیه السلام استان هرمزگان در جلسه با تقدیر از همکاری های فی مابین در راستای تحقق اهداف مشترک،اظهار داشت: دستگاه آموزش و پرورش از در اهداف، مسائل تربیتی، فعالیت ها، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و همکاری ادارای و ستادی ، نزدیک ترین مجموعه به سپاه بوده است.

وی افزود: بهترین ایام فعالیت های تربیتی و فرهنگی در دوران دانش آموزی هست و معلمان نقش بسزائی در تربیت و پرورش دانش آموزان ایفا می کنند.

سالاری با بیان اینکه سپاه با نگاه مساعدت و همکاری آماده است که در مسائل فرهنگی و تربیتی، باری را از دوش آموزش و پرورش بردارد، اضافه کرد: راهیان نور برنامه ای اثر گذار هست که در راستای رشد، تعالی فرهنگ  و در جهت تکامل دینی می تواند به آموزش و پرورش کمک کند.

این مسئول ادامه داد: همکاری خوبی در راستای برگزاری اردوهای راهیان نوردانش آموزی از لحظه حرکت تا برگشت صورت گرفته است.سپاه این آمادگی را دارد که برای سرفصل های درس آمادگی دفاعی با آموزش وپرورش همکاری لازم را داشته باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز