مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان خبر داد:

رشد ۲.۶ درصدی ترانشیپ در بزرگترین بندر ایران

۱۳۹۸/۰۸/۱۹ - ۰۸:۳۸:۵۵
کد خبر: ۹۲۲۱۶۸
رشد ۲.۶ درصدی ترانشیپ در بزرگترین بندر ایران
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از جابجایی افزون بر ۹۱۰ هزار TEU کانتینر در بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین بندر کانتینری ایران طی هفت ماهه نخست امسال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ؛  "اله مراد عفیفی پور" با تشریح عملکرد کانتینری بندر شهید رجایی طی هفت ماهه سال جاری، اظهار داشت: از ابتدای امسال تا آغاز آبان ماه جاری، در مجموع ۹۱۰  هزار و ۵۵۹ TEU کانتینر(هر تی ای یو معادل یک کانتینر بیست فوت) در پیشرفته ترین بندر کانتینری ایران تخلیه و بارگیری شد.

وی افزود: از مجموع ۷۷۸ هزار و ۵۴۱ TEU کانتینر پر تخلیه و بارگیری شده سال جاری، بیش از  ۱۷۲ هزار TEU از طریق بندر شهیدرجایی ترانشیپ شده است که بیانگر رشد ۲,۶ درصدی در همسنجی با مدت مشابه سال گذشته است.

عفیفی پور خاطر نشان کرد: همچنین ۱۰۰ هزار و ۴۳۴ TEU نیز مربوط به کانتینر های ترانزیتی است .

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در پایان از جابجایی ۲۰۷ هزار و ۶۳۸TEU  کانتینر صادراتی و ۲۹۸ هزار و ۱۱۰  TEU کانتینر وارداتی با کاهش ۲۲,۳ درصدی در این بندر سخن گفت.

لازم به ذکر است، منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی با بهره مندی از دو پایانه پیشرفته کانتینری و برخورداری از تجهیزات مدرن دنیا در زمینه خدمات رسانی به کشتی های نسل هفتم(سوپرپست پاناماکس)، کانونی ترین، بزرگترین و پیشرفته ترین بندر کانتینری ایران محسوب می شود که تخلیه و بارگیری بیش از ۸۰ درصد از اینگونه کالاها در سطح کل بنادر کشور را بر عهده دارد

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز