مدیر شیلات و کشاورزی سازمان منطقه آزاد قشم خبر داد:

سیاست گذاری افزایش ارزش افزوده ماهی خشک در قشم

۱۳۹۸/۰۸/۲۰ - ۰۹:۴۶:۲۴
کد خبر: ۹۲۲۷۵۳
سیاست گذاری افزایش ارزش افزوده ماهی خشک در قشم
مدیر شیلات و کشاورزی سازمان منطقه آزاد قشم از برنامه تولید ماهی خشک به شیوه صنعتی با هدف افزایش ارزش افزوده در این جزیره خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ؛ حامد عبدالهی با اعلام این خبر، اظهار داشت: واحدهای فرآوری محصولات شیلاتی قشم در فرآیند تولید ماهی خشک به شیوه سنتی و به صورت غیربهداشتی از کمترین میزان ارزش افزوده برخوردار بودند.

وی اضافه کرد: رعایت نشدن بهداشت، مشکلات زیست محیطی مردم جزیره و همچنین کاهش شدید ارزش افزوده ماهی خشک تولیدی، از عیب های روش تولید ماهی خشک به روش سنتی است.

به گفته عبدالهی، یکی از مشکلات شیوه سنتی تولید ماهی خشک در قشم، انتشار بوی نامطبوع آن در روستاهای همجوار این صنعت بود که استفاده از روش های صنعتی مانع از بروز بوی نامطبوع ماهی خشک می شود.

وی با اشاره به مزیت های تهیه و تولید ماهی خشک با روش صنعتی و بهداشتی، خاطرنشان کرد: با این روش می توانیم از میزان فسفر، پروتئین و کلسیم بالای ماهیان سطح زی همچون ساردین و مَتو در زمینه خوراکی هم استفاده کنیم.

مدیر شیلات و کشاورزی سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: برای افزایش میزان ارزش افزوده تولید ماهی خشک در جزیره قشم، از بسته بندی مناسب و برندسازی این محصول هم استفاده می کنیم.

عبدالهی با بیان اینکه در حال حاضر دو شرکت در منطقه آزاد قشم و در حوزه تولید ماهی خشک به شیوه صنعتی فعالیت می کنند، افزود: سه واحد جدید هم برای تولید ماهی خشک به شیوه صنعتی از سازمان منطقه آزاد قشم مجوز فعالیت دریافت کرده اند.

وی تصریح کرد: براساس تحقق اهداف نامگذاری سال رونق تولید، می توان با برنامه ریزی برای افزایش ارزش افزوده از چرخه تولید ماهی خشک در قشم، شاهد رشد اشتغالزایی در این حوزه باشیم.

مدیر شیلات و کشاورزی سازمان منطقه آزاد قشم در پایان گفت: هم اینک کشورهایی مانند سریلانکا، چین و کشورهای حاشیه خلیج فارس مهمترین خریداران این محصول هستند که با بهبود وضعیت تولید و بسته بندی با کیفیت می توانیم به افزایش مقاصد صادراتی ماهی خشک و رشد ارزآوری این محصول امیدوار باشیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز